BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Miłota Krzysztof
Tytuł
Mystery shopper, czyli spojrzeć na siebie oczami klienta
Mystery Shopper, i.e. to Look at Oneself by a Clients Eyes
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 248-253, bibliogr. 5 poz.
Tytuł własny numeru
Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
Słowa kluczowe
Badanie rynku, Badania marketingowe, Mystery Shopping
Market research, Marketing research, Mystery Shopping
Uwagi
summ.
Abstrakt
Badanie typu mystery shopper polega na wynajęciu osób udających potencjalnych nabywców i informujących później o mocnych i słabych punktach oferty przedsiębiorstwa i/lub konkurencji. Autor przytacza swoje spostrzeżenia z badań typu mysery shopper przeprowadzonych na zlecenie jednego z koncernów motoryzacyjnych.

Mystery Shopper is a useful tool of developing the company in such areas as for instance management or marketing. It is based on sending a person to own or competitor's shop pretending he is interested in buying something. Observations are noted down in a special kind of a questionnaire, and then results are aggregated and statistically transformed into useful reports. Using this method in a survey made for a commercial company the author wishes to underline the role of good training, avoiding personal engagement, using the scale effect, and also taking care so that the person performing the survey has no contact with sellers. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań, red. K. Mazurek-Łopacińska, AE, Wrocław 2002.
  2. Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, FELBERG SJA, Warszawa 1999.
  3. Otto J., Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, C.H. BECK, Warszawa 2001.
  4. Tajemniczy klient, "Media&Marketing" 2003 nr 12( 106).
  5. Tomczyk P., Mystery Shopping, "Marketing w Praktyce" 2000 nr 2.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu