BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Żaba-Nieroda Renata
Tytuł
Negocjacje jako czynnik sukcesu przedsiębiorstwa
Negotiations as the Factor in a Company Success
Źródło
Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie, 2004, nr 6, s. 191-204, bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Negocjacje, Negocjacje w biznesie, Style negocjacji, Taktyki negocjacyjne, Strategia sukcesu, Zarządzanie dla sukcesu
Negotiations, Negotiations in business, Negotiations style, Negotiating tactics, Success strategy, Management for success
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie zagadnień negocjacji podejmowanych przez przedsiębiorstwa działające w gospodarce rynkowej. Autorka omawia znaczenie negocjacji, ich historyczny kształt oraz specyfikę polskich negocjatorów w porównaniu z negocjatorami o większym doświadczeniu. Prezentuje ponadto typowe błędy negocjacji i strategie negocjacyjne, których wykorzystanie może pomóc w uniknięciu pułapek negocjacyjnych.

The article presents new trends associated with difficult skills of conducting negotiations. The effect of changes brought about in Polish economy, which influence Polish negotiators, has been presented here, the same as a historical outline of negotiations viewed as science. An effort to present a typical Polish negotiator as opposed to his western counterpart has been made. The paper also presents some attributes a skilled business negotiator should posses. Attention was paid to most common mistakes made during negotiations being conducted, to their sources and after-effects. Some negotiation strategies have been offered, which will be helpful in solving conflicts depending on the situation we deal with. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bazerman M.H., Neale M.A., Negocjując racjonalnie, Polskie Towarzystwo Psychologiczne "Libra", Olsztyn 1997.
  2. Biesaga-Słomczewska J., Pułapki negocjacyjne, "Marketing i Rynek" 2002, nr 2.
  3. Brdulak H., Brdulak J., Negocjacje handlowe, PWE, Warszawa 2000.
  4. Gesteland R.R., Różnice kulturowe a zachowania w biznesie PWN, Warszawa 2000.
  5. Kennedy G., Negocjacje doskonałe, REBIS, Poznań 2000.
  6. Mastenbroek W., Negocjowanie, PWN, Warszawa 1999.
  7. Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków 2000.
  8. Robbins S.P., Zachowania w organizacji, PWE, Warszawa 1998.
  9. Sankowski T., Negocjacyjna gra, materiały konferencyjne Canadian International Management Institute, Warszawa 2001.
  10. Święcicka-Macavoy E., Nowe lądy, stare lęki, "Twój Styl" 1996, nr 2.
  11. Wojciechowski M., Ucieczka ku odwadze, "Busineman Magazine" 1996, nr 3.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1506-2635
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu