BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Białowąs Sylwester
Tytuł
Badanie wpływu grup odniesienia na decyzje inwestycyjne na przykładzie modelu Fishbeina-Ajzena
Research of Attitudinal Variables Influence on Investment Decisions on the Example of Fishbein Ajzen Model
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 265-270, bibliogr. 13 poz.
Tytuł własny numeru
Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
Słowa kluczowe
Decyzje inwestycyjne, Proces podejmowania decyzji
Investment decisions, Decision making process
Uwagi
summ.
Abstrakt
W niniejszym artykule nacisk położono przede wszystkim na kształtowanie się zamiarów zakupu na podstawie siły oddziaływania grup odniesienia oraz wytworzonych postaw wobec oszczędzania w funduszach inwestycyjnych.

The paper shows in its theoretical part the most important determinants of consumer behaviour and concludes that consumer behaviour can be predicted from attitudinal variables. This is the core of Fishbein Ajzen model which is verified in empirical part of the paper. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bearden W.O., Rose L.R., Attention to social comparison information: An individual difference factor affecting consumer conformity, "Journal of Consumer Research" 1990 nr 16.
  2. Białowąs S., Procesy decyzyjne klientów na rynku funduszy inwestycyjnych w Polsce, praca doktorska niepublikowana, AE, Poznań 2003.
  3. Burgiel A., Determinanty podatności konsumentów na działanie efektu naśladownictwa społecznego, [w:] Konsument - Przedsiębiorstwo - Przestrzeń, CBiE AE, Katowice 1998.
  4. Fishbein M., The prediction of behavior from attitudinal variables, [w:] Advances in Communication Research, red. C.D. Mortenson, K.K. Serenored., Harper and Row, New York 1973, s. 3-31 za: G.R. Foxall, R.E. Goldsmith, Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu, PWN Warszawa 1998.
  5. Fishbein M., Ajzen I., Belief, Attitude, Intention, and Behavior: An Introduction to Theory and Research, Addison-Wesley, Reading, MA, 1975 za: G.R. Foxall, R.E. Goldsmith, Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu, PWN, Warszawa 1998.
  6. Gajewski S., Zachowanie się konsumenta a współczesny marketing, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1997.
  7. Hughes G.D., Attitude Measurement for Marketing Strategies, Scott Foresman, Glenview IL, 1971 s. 9 za: Foxall G.R., Goldsmith R.E., Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu, PWN, Warszawa 1998.
  8. Katona G., Psychological Economics, Amsterdam/New York, Elsevier, 1975 za: G.M. Veld-hoven, E.A.G. Greenland, Exploring saving behaviour: A framework and a research agenda, "Journal of Economic Psychology" nr 14.
  9. Lutz R.J., The role of attitude theory in marketing, [w:] Perspectives in Consumer Behavior,
  10. red. H.H. Kassarjian, T.S. Robertson, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, NJ, 1991,
  11. Olander F., Seipel C.M., Psychological approaches to the study of saving, University of Illinois, 1970, za: G.M. Veldhoven, E.A.G. Greenland, Exploring saving behaviour: A framework and a research agenda, "Journal of Economic Psychology" nr 14.
  12. Sagan A., Zastosowanie modelu PLS w badaniach zachowań konsumentów, [w:] Konsument-Przedsiębiorstwo - Przestrzeń, AE, Katowice 1998.
  13. Schiffman L.G., Kanuk L.L., Consumer Behavior, Prentice Hall, Engelwood Cliffs, 1987.
  14. [ 13] Światowy G., Postawy konsumentów w procesie przemian rynkowych polskiej gospodarki, [w:] Konsument - Przedsiębiorstwo - Przestrzeń, CBiE AE, Katowice 1998.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu