BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Światowiec Justyna
Tytuł
Modelowanie strukturalne długookresowej orientacji nabywcy w relacji z dostawcą
Structural Modelling of Long-Term Buyer Orientation in the Relation With a Supplier
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 278-285, bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
Słowa kluczowe
Marketing partnerski, Strategia rynkowa, Relacje przedsiębiorstwo-konsument, Współpraca przedsiębiorstw
Partnership marketing, Market strategy, Enterprise-customer relationship, Enterprises cooperation
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono koncepcję modelu długookresowej orientacji nabywcy w relacji z dostawcą na rynku przemysłowym oraz wskazano metodologię użyteczną w weryfikacji empirycznej tego modelu.

The aim of the paper is to identify the main factors conditioning and influencing long-term supplier-buyer partnership on the business market. On the basis of written sources the author has elaborated a conceptual model of long-term buyer orientation in relation with the supplier. The model suggests that long-term orientation develops on the basis of two main determinants: the dependency and trust. Testing of the conceptual model was connected with an empirical study which involved 129 Polish companies active on the industrial market. The author adapted methodology belonging to the family of classical structural models with latent variables. The results of the study allowed to draw conclusions connected with the hypotheses formed in the model. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bagozzi R.P., Introducing to Special Issue on Casual Modeling, "Journal of Marketing Research" vol. XIX, November 1982.
  2. Brown J.R., Dev Ch. S., Lee D., Managing Marketing Channel Oportunism; The Efficacy of Alternative Governance Mechanisms, "Journal of Marketing" vol. 64, April 2000.
  3. Ganesan Sh., Determinants of Lon$-Term Orientation in Buyer-Seller Relationships, "Journal of Marketing" vol. 58, April 1994.
  4. Król G., Wieczorkowska G., Przykłady zastosowań modelowania strukturalnego w badaniach społecznych, Uniwersytet Warszawski, Instytut Studiów Społecznych, Warszawa 1997.
  5. Pfeffer J., Salancik G. R., The External Control of Organizations: A Resource Dependence Perspective, Harper Row, New York 1978.
  6. Sagan A., Metoda L1SREL w badaniach marketingowych cech i struktur latentnych, [w:] Metody badań marketingowych, X Konferencja Katedr Marketingu i Handlu uczelni i wydziałów ekonomicznych, AE, Kraków 1996.
  7. Sagan A., Stan i perspektywy zastosowań modeli relacji strukturalnych w badaniach marketingowych, [w:] Marketing 2001, Materiały z Xl Konferencji Katedr Marketingu, Handlu i Usług uczelni i wydziałów ekonomicznych, Tom l, Uniwersytet Gdański, Sopot 1998.
  8. Światowiec J., Determinanty rozwoju więzi długookresowych między dostawcą a nabywcą na rynku dóbr przemysłowych, "Marketing i Rynek" 2001 nr l.
  9. Światowiec J., Zależność i zaufanie w relacjach między nabywcą a dostawcą, "Marketing i Rynek" 2001 nr 4.
  10. Światowy G., Zachowania konsumenckie, AE, Wrocław 1994.
  11. Zakrzewska M., Analiza czynnikowa w budowaniu i sprawdzaniu modeli psychologicznych, U AM w Poznaniu, Poznań 1994.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu