BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Plichta Jarosław
Tytuł
Identyfikacja cech i poziomów usługi handlowej w kontekście mierzenia użyteczności przy zastosowaniu metody conjoint
Identification of Features and Levels of Trade Service in the Context of Measurement of Usefulness With the Application of Conjoint Method
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 324-330, bibliogr. 8 poz.
Tytuł własny numeru
Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
Słowa kluczowe
Decyzje konsumenckie, Handel detaliczny, Użyteczność usług handlowych, Metoda conjoint
Consumer decision, Retail trade, Trade service utility, Conjoint method
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule zasygnalizowano podstawowe założenia dotyczące badania użyteczności usługi handlowej, a w szczególności identyfikacji i doboru cech stanowiących podstawę wyboru i oceny przez konsumentów. Omówiono badania pilotażowe dotyczące kryteriów dokonywania wyboru miejsca zakupu.

The dynamic growth of trade in Poland in the last years caused that subjects representing this sector of economy have become an important grade of commodity on its way from a producer to a consumer. The trade has become a significant link in the chain of creating value for the customer. Taking into account its role and compounded character, the trade theoretically and practically presents an interesting economic research area. The appropriate selection of variables and defining their levels plays a key role in the research process in which the conjoint analysis has been used to measure the utility. According to the procedure of conjoint analysis the identification and verification of consumers' criteria leading to the choice of marketplaces have been realised. The results of the presented empirical studies will enable to realise the main research and verify the following hypotheses: identification of features and levels of trade services, level of utility of trade service, market segmentation, model construction of trade service, problem of trade off between the competitive place of buying. The presented analysis constitutes the first step in the undertaken research process. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Foxall R.G., Goldsmith E.R., Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu, PWN, Warszawa 1998.
  2. Kędzior Z., Warunki zakupu a zachowania nabywcze konsumentów, "Handel Wewnętrzny" 2000 nr l.
  3. Maleszyk E., Wpływ rozwoju sieci zagranicznych na handel w Polsce, "Handel Wewnętrzny", 2001 nr l.
  4. Maughan C.W., Townsley R.J., What is a good?, Discussion Paper No. 96.9 - School of Applied and International Economics, Palmerston North, NEW ZEALAND, December 1996.
  5. Pilarczyk B., Sławińska M., Mruk H., Strategie marketingowe przedsiębiorstw handlowych, P WE, Warszawa 2001.
  6. Sławińska M., Zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym, PWE, Warszawa 2002.
  7. Szulce H., Struktury i strategie w handlu, PWE, Warszawa 1998.
  8. Walesiak M., Bąk A., Conjoint analysis w badaniach marketingowych, AE, Wrocław 2000.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu