BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Waniowski Paweł
Tytuł
Znaczenie badań cen w procesie podejmowania decyzji marketingowych
The Importance of Price Research in the Process of Making Marketing Decisions
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 331-337, bibliogr. 3 poz.
Tytuł własny numeru
Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
Słowa kluczowe
Badania konsumenckie, Podejmowanie decyzji marketingowych, Ceny
Consumer research, Marketing decision making, Prices
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest prezentacja niektórych obszarów związanych z badaniami cen oraz ich wykorzystanie w polskich przedsiębiorstwach. W artykule przedstawiono rezultaty badań cenowych prowadzonych w polskich przedsiębiorstwach w latach 1995-2003.

The article presents some methods of price research used by Polish companies and their importance in making marketing decisions. The basis for making decisions regarding prices is the result of research comprising the following: 1) analysis of secondary outside information, 2) researching the buyers' susceptibility to accept a given level of prices (measuring price sensitivity), 3) cost analyses, i.e. regarding the connections between the sales income and the actual costs, 4) analyses of the competitors' pricing strategies. The article also presents the results of my own survey research conducted in the years 1995-2003 showing the popularity of particular kinds of research in Polish companies. It also discusses the changes that have taken place in that respect in the last 8 years. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Delbes R., Teyssonniere de Gramont E.: Etudes de marche, Delmas, Paris 1991.
  2. Nagle T., Holden R.: The Strategy and Tactics of Pricing, Prentice Hall, New Jersey 2002.
  3. Penconek M.: Badania cenowe, "Marketing w Praktyce" 2001 nr 10.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu