BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rudawska Iga
Tytuł
Kierunki badań nad wartością relacji w usługach (na przykładzie rynku usług zdrowotnych
Research Directions of Value Relationship in Services (on the Example of Health Care Market)
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 345-350, bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
Słowa kluczowe
Marketing usług, Rynek usług zdrowotnych
Service marketing, Health care services market
Uwagi
summ.
Abstrakt
Na rynku usług zdrowotnych pomiar wartości obarczony jest specyfiką sektora zdrowia. Ujawnia się ona w relacji pacjent-usługodawca. Przedstawiono poziomy relacji i ich charakterystykę na rynku usług zdrowotnych.

The aim of this short article is to deepen the measuring of the value as well to enlighten the role of value in relationship marketing in health care setting. The evaluation of relationship value seems to be one of the most recent subjects of discussion today. The concept of value is multifaceted and complicated and there is a growing conviction that neither satisfaction nor perceived quality is good enough to explore the relationship value. The missing link consists of various kinds of bonds. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Doyle P., Marketing in the new millennium, "European Journal of Marketing", 1995 nr 13 vol. 29.
  2. Gemme E.M., Retaining customers in a managed care market, "Marketing Health Services", 1997 Issue 3 vol 17.
  3. Gummesson E., Making relationship marketing operational, "International Journal of Service Industry Management", 1994 nr 5 vol. 5.
  4. Parasuraman A., Zeithaml V.A., Berry L.L., A conceptual model of service quality and its implications for future research, "Journal of Marketing", 1985 Issue 2 vol 49.
  5. Peltier J.W., Boyt T., Obstetrical care and patient loyalty, "Marketing Health Services", 1999 Issue 3 vol. 19.
  6. Ravald A., Gronroos C., The value concept and relationship marketing, "European Journal of Marketing", 1996 nr 2 vol. 30.
  7. Reindenbach R.E., McClung G.W., Managing stakeholder loyalty, "Marketing Health Services", 1993 Issue 1 vol 19.
  8. Rogoziński K., O marketingu - mimo wszystko inaczej, "Marketing i Rynek", 1999 nr l
  9. Rosen E., Surprenant C., Evaluating relationships: are satisfaction and quality enough?, "International Journal of Service Industry Management", 1998 nr 2 vol. 9.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu