- Autor
- Kolny Beata
- Tytuł
- Podstawy informacyjno-metodyczne badania zachowań konsumentów w czasie wolny
Information and Methodological Grounds for Research on Consumer Behaviour in Leisure Time - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 413-418, bibliogr. 15 poz.
- Tytuł własny numeru
- Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
- Słowa kluczowe
- Czas wolny, Badania konsumenckie, Zachowania konsumenta
Leisure time, Consumer research, Consumer behaviour - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Wyjaśniono na czym polega badanie zachowań konsumentów w czasie wolnym. Przedstawiono metody, techniki i narzędzia wykorzystywane do badania czasu wolnego. Zamieszczono przegląd publikacji GUS związanych z czasem wolnym.
Both primary and secondary sources of information are used in research on consumer behaviour in leisure time. Research may comprise a time budget, expenditure, participation in various forms of leisure activities, and the infrastructure used in leisure time management. A number of methods (questionnaire, interview, observation, autorecording) and types of research, measuring both quantitative an qualitative characteristics, are applied in the process of research. A research procedure is determined based on whether we need to collect new or already existing information. The procedure comprises the selection of research methods, techniques and tools.(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Ćwiakowski M., Problemy społeczne wolnego czasu, CRZZ, Warszawa 1967.
- Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Metody i techniki, PWE, Warszawa 1995.
- Kamiński A., Metoda, technika, procedura badawcza w pedagogice empirycznej, [w:] Metodologia pedagogiki społecznej, red. R. Wroczyński i T. Pilch, PAN, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1974.
- Karcz K., Kędzior Z., Postawy konsumentów wobec produktów krajowych i zagranicznych, AE, Katowice 1999.
- Kędzior Z., Karcz K., Badania marketingowe w praktyce, Wyd. 2, PWE, Warszawa 2001.
- Leksykon marketingu, red. J. Altkom i T. Kramer, PWE, Warszawa 1998.
- Luszniewicz A., Terenowe badania budżetów czasu, [w:] Metody badania wykorzystania czasu wolnego od pracy, Materiały konferencyjne, Komitet Statystyki i Ekonometrii PAN, Sopot 21-22 września 1973.
- Luszniewicz A., Statystyka poziomu życia ludności, P WE, Warszawa 1972.
- Muchnicka I., Metoda sondażu w pedagogice empirycznej, [w:] Metodologia pedagogiki społecznej, red. R. Wroczyński i T. Pilch, PAN, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1974.
- Tymowski A., Metodyka badań nad gospodarstwem domowym, IHW, Warszawa 1973.
- Tymowski A., Świadczenia społeczne a budżet czasu, [w:] Metody badania wykorzystania czasu wolnego od pracy, Materiały konferencyjne, Komitet Statystyki i Ekonometrii PAN, Sopot 21-22 września 1973.
- Wnuk-Lipiński E., Budżet czasu - struktura społeczna -polityka społeczna, IFiS PAN, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1981.
- Wnuk-Lipiński E., Metody badania czasu wolnego a socjologiczna interpretacja materialu empirycznego. Metody badania wykorzystania czasu wolnego od pracy, Materiały konferencyjne, Komitet Statystyki i Ekonometrii PAN, Sopot 21-22 września 1973.
- Wnuk-Lipiński E., Praca i wypoczynek w budżecie czasu, IFiS PAN, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1972.
- Veal A.J., Research Methods for Leisure and Tourism, Institute of Leisure and Amenity Management, Great Britain 1997.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol