BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kolny Beata
Tytuł
Podstawy informacyjno-metodyczne badania zachowań konsumentów w czasie wolny
Information and Methodological Grounds for Research on Consumer Behaviour in Leisure Time
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 413-418, bibliogr. 15 poz.
Tytuł własny numeru
Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
Słowa kluczowe
Zachowania konsumenta, Czas wolny, Badania konsumenckie
Consumer behaviour, Leisure time, Consumer research
Uwagi
summ.
Abstrakt
Wyjaśniono na czym polega badanie zachowań konsumentów w czasie wolnym. Przedstawiono metody, techniki i narzędzia wykorzystywane do badania czasu wolnego. Zamieszczono przegląd publikacji GUS związanych z czasem wolnym.

Both primary and secondary sources of information are used in research on consumer behaviour in leisure time. Research may comprise a time budget, expenditure, participation in various forms of leisure activities, and the infrastructure used in leisure time management. A number of methods (questionnaire, interview, observation, autorecording) and types of research, measuring both quantitative an qualitative characteristics, are applied in the process of research. A research procedure is determined based on whether we need to collect new or already existing information. The procedure comprises the selection of research methods, techniques and tools.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Ćwiakowski M., Problemy społeczne wolnego czasu, CRZZ, Warszawa 1967.
  2. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Metody i techniki, PWE, Warszawa 1995.
  3. Kamiński A., Metoda, technika, procedura badawcza w pedagogice empirycznej, [w:] Metodologia pedagogiki społecznej, red. R. Wroczyński i T. Pilch, PAN, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1974.
  4. Karcz K., Kędzior Z., Postawy konsumentów wobec produktów krajowych i zagranicznych, AE, Katowice 1999.
  5. Kędzior Z., Karcz K., Badania marketingowe w praktyce, Wyd. 2, PWE, Warszawa 2001.
  6. Leksykon marketingu, red. J. Altkom i T. Kramer, PWE, Warszawa 1998.
  7. Luszniewicz A., Terenowe badania budżetów czasu, [w:] Metody badania wykorzystania czasu wolnego od pracy, Materiały konferencyjne, Komitet Statystyki i Ekonometrii PAN, Sopot 21-22 września 1973.
  8. Luszniewicz A., Statystyka poziomu życia ludności, P WE, Warszawa 1972.
  9. Muchnicka I., Metoda sondażu w pedagogice empirycznej, [w:] Metodologia pedagogiki społecznej, red. R. Wroczyński i T. Pilch, PAN, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1974.
  10. Tymowski A., Metodyka badań nad gospodarstwem domowym, IHW, Warszawa 1973.
  11. Tymowski A., Świadczenia społeczne a budżet czasu, [w:] Metody badania wykorzystania czasu wolnego od pracy, Materiały konferencyjne, Komitet Statystyki i Ekonometrii PAN, Sopot 21-22 września 1973.
  12. Wnuk-Lipiński E., Budżet czasu - struktura społeczna -polityka społeczna, IFiS PAN, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1981.
  13. Wnuk-Lipiński E., Metody badania czasu wolnego a socjologiczna interpretacja materialu empirycznego. Metody badania wykorzystania czasu wolnego od pracy, Materiały konferencyjne, Komitet Statystyki i Ekonometrii PAN, Sopot 21-22 września 1973.
  14. Wnuk-Lipiński E., Praca i wypoczynek w budżecie czasu, IFiS PAN, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1972.
  15. Veal A.J., Research Methods for Leisure and Tourism, Institute of Leisure and Amenity Management, Great Britain 1997.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu