BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dobiegała-Korona Barbara
Tytuł
Kadry marketingowe w nowoczesnym przedsiębiorstwie
Źródło
Monografie i Opracowania / Szkoła Główna Handlowa, 1997, nr 431, s. 160-176
Słowa kluczowe
Służby marketingowe, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Marketingowa koncepcja przedsiębiorstwa, Marketing personalny, Kariera zawodowa
Marketing services departments, Human Resources Management (HRM), Enterprise management, Marketing concept of the company, Personnel marketing, Professional career
Abstrakt
W artykule omówiono rolę, zadania i miejsce kadr marketingowych w zarządzaniu nowoczesnym przedsiębiorstwem, umiejętności wymagane od kadr marketingowych, marketing personalny oraz zagadnienie karier marketingowych. Autorka skoncentrowała się przede wszystkim na określeniu umiejętności i wiedzy, którą powinny posiadać kadry marketingowe. Pożądane cechy zespołów ludzkich w tworzeniu optymalnych strategii marketingowych to: wiedza o przedsiębiorstwie, klientach, konkurentach i nowoczesnych metodach marketingowych oraz doświadczenie zawodowe. Przygotowanie kadr marketingowych wymaga kształtowania umiejętności identyfikowania zjawisk i ich oceny zgodnie z orientacją marketingową oraz umiejętności wykorzystania konkretnych narzędzi i taktyk w wykonywaniu funkcji marketingowych. Wiedza i umiejętności wymagane od kadr muszą być podtrzymywane przez firmy poprzez: system ocen, wynagrodzenia, oferowanie zadań, szkolenia oraz zapewnienie kariery i stałych kontaktów ze środowiskiem.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0867-7727
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu