BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Michniewicz Iwona
Tytuł
CATI - badania telefoniczne wspomagane komputerowo - możliwości, zastosowania, ograniczenia
CATI - Computer Aided Telephone Research - Opportumties, Applications, Restrictions
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 430-435, bibliogr. 6 poz.
Tytuł własny numeru
Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
Słowa kluczowe
Metoda CATI, Wywiad telefoniczny, Badania konsumenckie
Computer-Assisted Telephone Interviewing (CATI), Telephone interview, Consumer research
Uwagi
summ.
Abstrakt
CATI to wspomagane komputerowo wywiady telefoniczne. W artykule przedstawiono zalety CATI. Omówiono kategorie badań, do których warto zastosować CATI.

Applying the CATI technique to the implementation of marketing research results mainly from the opportunities of achieving following benefits: financial benefits (lower costs of research comparing to the traditional face-to-face research), very detailed control over the research course (full monitoring of researchers' work and assumptions concerning implementation of test), shorter implementation time of the whole research, but also bigger chances for reaching respondents hard to reach using more traditional solutions. The CATI research proves to be extremely useful in different types of research, e.g. as an implementation technique of opinion polls, U&A research, ad campaigns monitoring, satisfaction measurements and business-to-business research. However, the CATI research means not only pure benefits but also restrains resulting from the features of the technique itself (short time of interview, simple form of questions, small number of open questions) and conditions which have to be met in order to use this method: the necessity of creation of appropriate infrastructure (equipment, software). (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Prymon M., Współczesne badania marketingowe, Redakcja Wydawnictw KUL, Lublin 2001.
  2. Sawiński Z., i in., Podręcznik Ankietera 2004, Wydawnictwo Instytutu Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk, Warszawa; przewidywany termin wydania: luty 2004).
  3. Sawiński Z., Korzyści z techniki CATI w badaniach marketingowych, Materiały ze szkolenia PTBRiO, Warszawa 2003.
  4. Sawiński Z., Sondaże telefoniczne, ASK, Warszawa 1996, nr 1.
  5. Sztabiński P.B., Ankieterzy i ich błędy, Wydawnictwo Instytutu Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk, Warszawa 1997.
  6. www.nipo.com; www.conversoft.com; www.voxco.pl.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu