BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Janczyk Marek
Tytuł
Znak towarowy jako instrument ochrony konsumenta
Trademark as an Instrument of Consumer Protection
Źródło
Zeszyty Naukowe. Seria 1 / Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, 1998, nr 263, s. 50-59
Słowa kluczowe
Ochrona konsumenta, Znaki towarowe
Consumer protection, Trademarks
Uwagi
summ.
Abstrakt
Znaki towarowe pełnią istotną rolę w ochronie interesów konsumenta, jednoznacznie identyfikując oznanczenie z towarem i firmą. Autor omówił uregulowania prawne dostyczące konsumenta zawarte w ustawie o znakach towarowych.

In the market economy the role of trademarks becomes more and more significant both for producers (distingushing their products on the market) and for consumers (identifying goods of the same producer, most often of certain established quality). The article characterises trademarks and shows the differences between them and other labels which appear on the market. Moreover, the functions fulfilled by trademarks and their significance for the protection of consumer interests are discussed. Special attention is paid to the problem of protection of trademarks which is presented on the light of regulations of civil and criminal law. The legal protection is of great significance for the registered trademark and it also directly concerns the protection of consumer interests. The analysis of legal regulations on the functioning of trademarks makes it possible to put forward de lege ferenda conclusions in the final part of the article. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-4902
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu