BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bauer Marek B.
Tytuł
Instytucjonalne źródła informacji w procesie badania rynków międzynarodowych na przykładzie przedsiębiorstw niemieckich
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Ekonomia i Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze (4), 1997, nr 760, s. 19-30, bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Planowanie strategiczne, Rynki międzynarodowe, Badanie rynku, Informacja w podejmowaniu decyzji, Informacja rynkowa, Źródła informacji, Przedsiębiorstwo wielonarodowe
Strategic planning, International market, Market research, Information in decision making, Market information, Information source, Multinational enterprise
Kraj/Region
Niemcy
Germany
Abstrakt
Omówiono coraz donioślejszą rolę informacji w działalności przedsiębiorstw niemieckich uprawiających strategię globalnych rynków tzn. odchodzących od tradycyjnego rozróżniania na kraj i zagranicę. W procesie badania nowych rynków punktem wyjścia staje się poznawanie całościowego środowiska danego kraju lub regionu, który musi być analizowany nie tylko pod względem gospodarczym, lecz również w aspekcie kulturalnym, geograficznym i polityczno-prawnym. Przedstawiono niemieckie źródła informacji o rynkach zagranicznych, ze szczególnym uwzględnieniem izb przemysłowo-handlowych.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Beck T.: Kontaktstellen für die deutsche Außenwirtschaft in der Bundesrepublik Deutschland und Weltweit. Bielefeld: Bertelsmann 1995.
  2. "Bundesstelle für Außenhandelsinformation BfAI" - Erfolg im Ausland - 7. Publikationen Januar 1994 bis März 1996.
  3. Elektronische Informationsdienste. Creditreform Studie über die Nutzer. "BDU-Depesche" 1996 nr 4. (Bundesverband Deutscher Unternehmensberater BDU).
  4. "Handelskammer. Hamburg - Bericht" 1995.
  5. Hennes W.: Informationsbeschaffung on-line. Wettbewerbsvorteile durch weltweite Kommunikation. New York-Frankfurt: Campus Verlag 1995.
  6. Mahefa A.: Internationales Marketing-Management. [w:] Schoppe S.: Kompendium der internationalen Betriebswirtschaftslehre. München - Wien: Vahlen 1991.
  7. Meffert H.: Internationales Marketing-Management. Stuttgart - Berlin - Köln: Kohlhammer 1994.
  8. Meffert H.: Marketingsforschung und Käuferverhalten. Wiesbaden: Gabler 1992.
  9. Meissner H.G.: Strategisches internationales Marketing. München - Wien: Vahlen 1995.
  10. Stahr G., Backes S.: Informationsbeschaffung im In- und Ausland. [w:] Kumar B.N., Hausmann H.: Handbuch der internationalen Unternehmenstätigkeit. München Beck 1992.
  11. Stahr G., Backes S.: Marktforschung und Informationsmanagement im internationalen Marketing. [w:] Hermann A., Wißmeier U.K.: Internationales Marketing-Management. München: Vahlen 1995.
  12. Thietz B.: Euro-Marketing. Unternehmensstrategien für den Binnenmarkt. Landsberg: Lech Verlag 1990.
  13. Weis H.C.: Marktforschung. Ludwigshafen: Kiehl 1995.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1427-2229
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu