BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jankowska-Polańska Aurelia
Tytuł
Opis i ocena pracy dydaktycznej profesora uczelni akademickiej
Description and Evaluation of Teaching Performed by an Academic Teacher Holding the Position of a Professor at University
Źródło
Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie. Prace z zakresu zarządzania, 2004, nr 5, s. 41-49
Słowa kluczowe
Szkolnictwo wyższe, Dydaktyka, Proces dydaktyczny w szkole wyższej, Nauczyciele
Higher education, Teaching, Teaching process in higher education, Teachers
Uwagi
summ.
Firma/Organizacja
Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie
Abstrakt
W referacie przedstawiono refleksje o metodyce pracy dydaktycznej w uczelni akademickiej. Opisano cele i proces pracy dydaktycznej w Małopolskiej Wyższej Szkole Ekonomicznej w Tarnowie oraz dokonano oceny tego procesu.

Various prognoses of trends in people's demand in global economy of XXI century are exceptionally consistent only in one prediction - they prove that the most dynamic demand for different kind of educational services will develop. This phenomenon already appeared in Poland in the XX century. Polish society responded to a political system reform and economic reforms with educational boom. Universities find it difficult to face the challenge of economic boom. A lot of private universities have been founded, the number of students in the state universities has increased, but the number of university teachers remained the same. The tasks are more demanding and more responsible and one cannot ignore them. The paper presents rules, forms and results of teaching performed by an academic teacher holding the position of a professor at the Małopolska School of Economics in Tarnów. The paper raises some questions for a discussion of an improvement of teaching results at the university. Those questions are directed to the management of the school, its "owners" and teaching staff. The paper advances a hypothesis, that MWSE in Tarnów has a good chance and conditions to become an outstanding university as regards the level (quality) of the results. To implement these hypotheses an improvement of the university personnel management is needed. The management of the university personnel, a public institution is more complex and difficult than the management of a company, which products or services have their prices on the market. The paper presented here becomes a contribution to a theory of the management of a public sector institution. This branch of knowledge needs further development. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Heller M., Usprawiedliwienie wszechświata, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, 1984, s. 13.
  2. Polańska A., Jak studiować, by osiągać dobre wyniki i zadowolenie, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Sopot 1983.
  3. Polańska A., O rozumnym studiowaniu, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Sopot 1990.
  4. Polańska A., Sztuka dobrego studiowania, Wyd. MWSE, Tarnów 2002.
  5. Polańska A., Sztuka studiowania, Wyd. Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu, Gdynia 1997.
  6. Selye H., Od marzenia do odkrycia naukowego, wyd. Państwowy Zakład Wydawnictw Lekarskich, Warszawa 1967.
  7. Święcicki M., Jak studiować, jak pisać pracę magisterską, Wyd. Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 1969.
  8. Tischner J., Polska jest Ojczyzną, Wyd. Dialogi, Paryż 1985, s. 82.
  9. Wojtyła K., Myśląc Ojczyzna, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków 1993, wyd. I, s. 5.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1506-2635
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu