BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Soboń Magdalena
Tytuł
Koncepcje pomiaru efektów działalności marketingowej
Methods of Measurement of Marketing Performance Results
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 488-493, bibliogr. 8 poz.
Tytuł własny numeru
Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
Słowa kluczowe
Pomiar efektywności, Efektywność marketingu, Marketing
Efficiency measurement, Marketing efficiency, Marketing
Uwagi
summ.
Abstrakt
Istnieje kilka metod, w teorii i w praktyce, pozwalających analizować efektywność działalności marketingowej. Pracownicy naukowi często stają z trudnym wyborem decydując, która metoda jest najlepszym dla ich konkretnego przypadku. Artykuł analizuje różne metody pomiaru efektywności marketingu i omawia pozytywne i negatywne aspekty każdej z nich.

There exist several methods, in the theory and in the practice, to analyse the influence of marketing on business performance. Researchers are often faced with a difficult choice deciding which method is the best for their particular problem. This paper reviews different approaches to, and the most popular methods of the marketing performance measurement. It also discusses positive and negative aspects of each method. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Ambler T., Kokkinaki F., Marketing Performance Masurement: Which Way is Up? [w:] A.D. Neely, Waggoner D.B., Performance Mesurement - Theory and Practice, Cambridge: Centre for Business Performance, Cambridge University UK, 1998, t. 1.
  2. Armstrong J.S., Collopy F., Competitor Orientation: Effects of Objectives and Information on Managerial Decisions and Profitability, „Journal of Marketing Research" 1996 (may) nr 33.
  3. Bhargava M., Dubelaar Ch., Ramaswami S., Reconciling Diverse Measures of Performance. A Conceptual Framework and Test of Methodology, „Journal of Business Research" 1994 (oct/nov) nr 31,2/3.
  4. Clark B.H., Marketing Performance Measures: History and Interrelationships, „Journal of Marketing Management" 1999 nr 15.
  5. Clark B.H., A Summary of Thinking
  6. Piercy N., Morgan N., Costumer Satisfaction Measurement and" Management: A Processual Analysis, „Journal of Marketing Management" 1995 nr 11.
  7. Reimrtz W.J., Kumar V., On the Profitability of Long-Life Customers in a Noncontractual Setting: An Empirical Investigation and Implications for Marketing, „Journal of Marketing" 2000 nr 64,4.
  8. Wrenn B., The Market Orientation Construct: Measurement and Scaling Issues, „Journal of Marketing Theory and Practice" 1997 (summer) nr 5.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu