- Autor
- Kotliński Artur
- Tytuł
- Wiarygodność badań marketingowych a ewolucja społecznych, ekonomicznych i technologicznych warunków ich realizacji
Reliability of Marketing Research and an Evolution of Social, Economic and Technological Conditions of its Accomplishment - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 494-500, bibliogr. 5 poz.
- Tytuł własny numeru
- Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
- Słowa kluczowe
- Badania marketingowe, Wiarygodność informacji, Metody badań marketingowych
Marketing research, Reliability of information, Marketing research methods - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Autor zastanawia się w jaki sposób zmieniające się warunki realizacji badań marketingowych wpływają na wiarygodność tych badań. Rozważa zalety i wady badań prowadzonych telefonicznie i przez Internet.
This article refers to changes of methods of marketing research in the aspects of development of the society, economy and technology. The author tries to mark if these methods can be reliable. Here three main methods of marketing research are presented: of inquiry, by phone and by the Internet web. The author notices that directed methods are going to be more important (by phone and by the Internet web). These methods can be thought to be more reliable than in directed marketing research like of inquiry, especially when one wants to research some particular cases (par pharmaceutics) or to ask a specific group of people (youth) a question. In this article there is a notice that directed research can have a part of a mistake. In the conclusion it is stated that in the conditions of present free market a management must not only base on its experience and intuition, but also on professionally conducted and sufficient marketing research. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Karcz K., Kędzia Z., Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 1996.
- Komunikat z badań, CBOS, Warszawa 2003, www.cbos.pl (13 sierpnia 2003 r.).
- Komunikat z badań (14 sierpnia 2003 r.)
- Niekonwencjonalne badania rynku. Komunikat z badań, SMG K.RC, Warszawa 2002, www.smgkrc.pl.
- Prokopiuk J., Kodeks etyczny ankietera, Imas International Sp. z o.o., Wrocław 2000.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol