BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wiktor Jan W.
Tytuł
Ocena skuteczności kampanii promocyjnej - ogólna charakterystyka podejść i metod badawczych
Evaluation of Promotion Campaign - General Characterisation of Approaches and Research Methods
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 501-508, bibliogr. 14 poz.
Tytuł własny numeru
Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
Słowa kluczowe
Efektywność reklamy, Promocja, Kampanie reklamowe
Advertising efficiency, Promotion, Advertising campaign
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono tu pojęcia skuteczności i efektywności promocji. Ocena efektów promocji obejmuje takie zagadnienia, jak: pole recepcji (terminologię), przedmiot oceny, metody oceny i uwarunkowania. Do przedmiotu oceny efektów promocji zaliczone zostały efekty ekonomiczne (dynamika sprzedaży i udział w rynku) oraz efekty odnoszące się do sfery wiedzy, zachowań rynkowych i postaw konsumentów.

The paper is focused on an evaluation of possible research methods of efficiency of marketing communication. In the article both theoretical and methodological problems are presented and the complexity of this multidimensional issue is discussed. In the first part the author presents a definition of promotion efficiency and a scope of this category. He describes a comprehensive analysis of the efficiency of marketing communication - goals, object, structure of effects, time. At the end the author considers methods of evaluation of promotion efficiency. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowania, red. K. Mazurek-Łopacińska, AE, Wrocław 1999.
  2. Badania rynkowe i marketingowe, red. J. Kramer, PWE, Warszawa 1995.
  3. Batra R., Myers J.G., Aaker D.A., Advertising Management, Prentice Hall International, New Jersey 1996.
  4. Duliniec E., Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, PWN, Warszawa 1994.
  5. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Metody i techniki, PWE, Warszawa 1995.
  6. Kędzior Z., Karcz K., Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 1999.
  7. Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Vong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.
  8. Łodziana-Grabowska J., Efektywność reklamy, PWE, Warszawa 1996.
  9. Pociecha J., Metody statystyczne w badaniach marketingowych, PWN, Warszawa 1996.
  10. Meffert H., Bolz J., Internationales Marketing- Management, Verlag W. Kohlammer, Stuttgart, Berlin, Koln 1998.
  11. Nieschlag R., Dichtl E., Horschgen H., Marketing, Duncker & Humbolt, Berlin 1988.
  12. Mynarski S., Badania rynkowe w warunkach konkurencji, AE, Kraków 1995.
  13. Sagan A., Badania marketingowe. Podstawowe kierunki, AE, Kraków 1998.
  14. Wiktor J.W., Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, Warszawa 2001
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu