BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Skikiewicz Robert
Tytuł
Metody pomiaru jakości usług bankowych i ich zastosowanie w Polsce
Methods of Measurement of Bank Services Quality and their Application in Poland
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 521-527, bibliogr. 10 poz.
Tytuł własny numeru
Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
Słowa kluczowe
Badanie jakości, Jakość usług, Usługi bankowe
Quality research, Quality of services, Banking services
Uwagi
summ.
Abstrakt
Wśród metod wykorzystanych do pomiarów jakości usług bankowych najbardziej popularna jest metoda Servqual, która daje ukończony obraz jakości usługi. Przytoczono opisywane w literaturze badania w których użyta została metoda Servqual.

Among the methods used to measure the quality of bank services the most popular is Servqual which gives the complete picture of quality of a service. Outcomes of research in which Servqual has been used are often described in literature. In spite of some differences in construction of measurement instruments the general conclusions are equal. It is necessary to improve the quality of bank services. However, if one wants to get a complete picture of services quality, it is very important to define its main aspects which should be measured. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Byczyński T., Walkowiak K., Identyfikacja i hierarchizacja czynników jakości usług bankowych w ocenie klientów, [w:] Zarządzanie jakością usług w bankach i zakładach ubezpieczeń, red. J. Garczarczyk, AE, Poznań 2000.
  2. Garczarczyk J., Jakość usług jako jeden z elementów marketingu bankowego, [w:] Marketing przełom wieków T. 2, red. K. Mazurek-Łopacińska, A. Styś, AE, Wrocław 2000.
  3. Garczarczyk J., Zarządzanie jakością usług w instytucjach finansowych -przygotowanie i realizacja, [w:] Zarządzanie jakością usług w instytucjach finansowych, red. J. Garczarczyk, AE, Poznań 2003.
  4. Garczarczyk J., Kołodziej R, Metody pomiaru jakości usług finansowych, [w:] Zarządzanie jakością usług w bankach i zakładach ubezpieczeń, red. J. Garczarczyk, AE, Poznań 2000.
  5. Kobylińska A., Postrzeganie jakości usługi bankowej w Polsce w kontekście modelu Servqual, [w:] Zarządzanie jakością usług w instytucjach finansowych, red. J. Garczarczyk, AE, Poznań 2003.
  6. Kujawiński J., Niektóre metody oceny jakości usług, [w:] Marketing 2001, Sopot 1998.
  7. Pukas A., Istota metody Servqual i jej znaczenie dla marketingu usług, [w:] Marketing - Przedsiębiorstwo - Strategie, Katowice 1995.
  8. Pukas A., Jakość usług - problemy kształtowania i oceny, [w:] Marketing przełom wieków, T. 2, red. K. Mazurek-Łopacińska, A. Styś, AE, Wrocław 2000.
  9. Skikiewicz R., Zmiany jakości usług bankowych w Polsce w latach 1999-2003, [w:] Zarządzanie jakością usług w instytucjach finansowych, AE, Poznań 2003.
  10. Trawnicka S., Servqual - badanie postrzeganej jakości usług bankowych, „Marketing Serwis", 1997 nr 4.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu