BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pelc Tomasz F., Kisielnicki Wojciech
Tytuł
Benchmarking jako metoda analizy porównawczej w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Benchmarking as a Management Supporting Tool
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1998, nr 784, s. 309-321
Słowa kluczowe
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Zarządzanie marketingowe, Benchmarking, Analiza porównawcza zarządzania przedsiębiorstwami, Przewaga konkurencyjna
Enterprise management, Marketing management, Benchmarking, Comparative analysis of enterprise management, Competitive advantage
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Przedstawiono czym jest analiza porównawcza, odmiany analizy porównawczej, metodologię oraz plusy i minusy wynikające z zastosowania analizy porównawczej. Analizę porównawczą zdefiniowano jako ciągły proces poszukiwania pośród konkurencji lub poza nią firm o pozycji lidera w danej dziedzinie, charakteryzującymi się najlepszymi praktykami w określonych obszarach działalności przedsiębiorstwa. Te praktyki wykorzystywane są jako wzorce działania celem osiągnięcia lepszych wyników przez przedsiębiorstwo wykorzystujące analizę porównawczą.

This article presents benchmarking method as a management supporting tool. The benchmarking was defined as a continuous process of competitors and other companies screening, in order to discover best practices / processes in different areas of business activity. The identified practices / processes are set as activity patterns so as the company, which adopted the method, could excel in its results. Benchmarking is a process encompassing the total scope of management practices, i.e. including cost analyses but also human resources. The common attitude is derived from a market in a broad perspective. This is also the reason for benchmarking analysis categories: -internal, -functional, -competitor. The popularity of applied benchmarking in the United States, Japan and Europe comes from a breakthrough in attitude towards competitors. Resulting benefits are tangible and confirm a necessity to promote it in Poland, especially on our way to the European Union. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu