BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ciesielski Marek
Tytuł
Transportowe konsekwencje zbliżenia gospodarczego Polski i UE
Transport-related Consequences Resulting from Poland-EU Economic Integration
Źródło
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Poznaniu, 1996, nr 1, s. 113-126
Słowa kluczowe
Transport, Rynek usług transportowych, Teoria ekonomii, Konkurencja rynkowa, Strategia przedsiębiorstwa, Integracja gospodarcza i polityczna Europy, Stowarzyszenie Polski z WE
Transport, Transport market, Economic theory, Market competition, Corporation strategies, Economic and political integration of Europe, Poland's Association with the EC
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedmiotem opracowania jest zagadnienie podstaw teoretycznych badania zjawiska integracji transportu Polski i Unii Europejskiej w układzie: infrastruktura - polityka transportowa przedsiębiorstwa - popyt. W analizie zagadnień scalania transportu Polski i UE wykorzystano dorobek teorii organizacji branży i teorii zachowania strategicznego, ograniczając się do sfery przedsiębiorstw transportowych i koncentrując się na lądowych przewozach towarowych.

The paper discusses theoretical basis for researching the integration of Poland and the EU transport sector. The arrangement 'infrastructure-firm's transport policy-demand was analyzed. The scope of the analysis was confined to transportation companies and road cargoes. (J.W.)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1428-3891
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu