BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Żurek Mariusz
Tytuł
Problem badania otoczenia przedsiębiorstwa w różnych szkołach ekonomii
Research of Business Environment Problem in Different Schools of Economics
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prace Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej, 2001, nr 3, s. 53-69, bibliogr. 21 poz.
Słowa kluczowe
Strategia przedsiębiorstwa, Analiza strategiczna, Otoczenie przedsiębiorstwa
Corporation strategies, Strategic analysis, Enterprise environment
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule omówiono segmenty makrootoczenia przedsiębiorstwa (otoczenie dalsze): otoczenie ekonomiczne, technologiczne, polityczno-prawne, socjologiczne i demograficzne, ekologiczne i geograficzne. Omówiono również otoczenie konkurencyjne przedsiębiorstwa czyli otoczenie bliższe. Przedstawiono główne nurty badania otoczenia, z punktu widzenia analizy strategicznej, które są powszechnie przyjęte w nauce ekonomii: szkoła klasyczna, zachowań, planistyczna, ewolucyjna, pozycyjna oraz zasobów.

Quantity of elements and compounding of business environment make very difficulty the business analysis for company. In practice the companies have less and less time and make the analysis of only important elements of business environment. The main problem is defining and analyzing this elements which are the most essential for company. (short original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1896-6519
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu