BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kałążna-Drewińska Urszula
Tytuł
System wspomagania decyzji marketingowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Marketing Decision Support Systems in Business Management
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2004, t. 179, cz. 1, s. 47-53, bibliogr.8 poz.
Tytuł własny numeru
Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
Słowa kluczowe
Zarządzanie przedsiębiorstwem, System informacyjny przedsiębiorstwa, Marketingowy system informacyjny, Podejmowanie decyzji marketingowych, Informacja marketingowa
Enterprise management, Information system of enterprises, Marketing information system, Marketing decision making, Marketing information
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono i porównano System Informacji Marketingowej (SIM), systemy wspomagania decyzji marketingowych (SWDM) oraz systemy eksperckie, które są odpowiedzialne za efektywne wspomaganie procesów podejmowania decyzji w organizacji.

Managing modern business is very complicated. It is a process of constant decision making where decisions are based on variety of information. In order to render accurate decision making possible Marketing Decision Support Systems as well as Decision Expert Systems (amongst others) are utilized in business. They serve decedents in management of marketing activities. In the article are discussed: the structure of these systems, areas of their application as well as directions of their development.(original abstrac
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Drucker P. F., Praktyka zarządzania, Wyd. Czytelnik, Nowoczesność, AE Kraków 1994, s. 377.
  2. Fisk G., Marketing Systems. An Introductory Analysis, E. Harper Int. Edition, New York 1967.
  3. Kaczmarczyk S., Zarządzanie marketingowe a zarządzanie marketingiem, [w:] Kierunki rozwoju zarządzania marketingowego w Polsce, AE, Kraków 1999.
  4. Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i S-ka, Warszawa 1994.
  5. Little D. C., Decision support systems for marketing managers, „Journal of Marketing" 1979, Summer.
  6. Mazur J. (red.), Decyzje marketingowe w przedsiębiorstwie, Wyd. Difin, Warszawa 2002.
  7. Unold J., Systemy informacyjne marketingu, AE Wrocław 2001.
  8. Zasępa T., (red.), Internet - fenomen społeczeństwa informacyjnego, Edycja Świętego Pawia, Częstochowa 2001, s. 472.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu