BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Waniowski Paweł
Tytuł
Strategie cenowe stosowane w polskich przedsiębiorstwach
Price Strategies Application in Polish Enterprises
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Zarządzanie i Marketing (10), 1998, nr 800, s. 39-51
Słowa kluczowe
Strategia marketingowa, Strategia cen, Konkurencyjność przedsiębiorstwa
Marketing strategy, Pricing strategies, Enterprise competitiveness
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono strategie cenowe stosowane w przedsiębiorstwach działających na rynku dóbr konsumpcyjnych. Wyróżniono strategie cen wysokich, strategie cen średnich oraz strategie cen niskich. Stwierdzono, że podstawą strategicznych wyborów przedsiębiorstw w sprawie cen nie jest informacja o tym, że w wielu różnych badaniach zaledwie kilka proceent Polaków wykazuje brak zainteresowania cenami, a zdecydowana większość preferuje możliwie niskie ceny, lecz są nią trudności w efektywnym korzystaniu z całego bogatego instrumentarium marketingowego i wykorzystaniu go w sposób optymalny dla swoich celów.

Enterprises creating their own price strategies are obliged include many condition. This article presents the process of formulation and application of price strategies in polish enterprises. Author describes market penetration pricing, market skimming pricing and medium price strategies. With regard for low icomes of consumer the most popular price strategy implemented by polish enterprises is penetration strategy.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1426-8604
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu