BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mynarski Stefan (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Informacja w świecie współczesnym
Information in the Contemporary World
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2004, t. 179, cz. 1, s. 55-66, bibliogr. 17 poz.
Tytuł własny numeru
Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
Słowa kluczowe
Informacja, Technologia informacyjna, Internet, Bazy danych, Zarządzanie wiedzą
Information, Information Technology (IT), Internet, Databases, Knowledge management
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono rolę informacji, stanowiącej -obok materii i energii, jeden z elementów triady współczesnego świata. Informacja została zaprezentowana nie tylko jako źródło wiedzy, ale także jako podstawa komunikacji interpersonalnej i komunikacji internetowej. Autor podkreślił również rolę baz danych jako źródła ważnych i aktualnych informacji, których posiadanie jest niezbędne do efektywnego kierowania współczesnymi organizacjami.

The report deals with the role of information in the contemporary world. The main attention was paid to explanation of distinction between messages, data and information in communication channels as well as in the network systems. The following questions were introduced: 1) structural information as component of the world, 2) relative information as source of knowledge, 3) information in interpersonal communication, 4) information in Internet communication and 5) the role of data in contemporary management systems applying the computer run systems with integrated programs of analyses and database. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Collin S., Marketing w sieci, Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa 2002.
  2. Dziuba D., IT w zarządzaniu publicznym - w warunkach tworzenia społeczeństw informacyjnych, „Master of Business Administration" 2003, nr 4, s. 15.
  3. Falk B., Internet, Wydawnictwo Helion, Gliwice 1997.
  4. Gregor B., Stawiszyński M., e-Commerce, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz—Łódź 2002.
  5. Jędrychowski D. , Wykorzystanie interaktywnego interfejsu www w rozwiązaniach biznesowych, praca konkursowa, studia doktoranckie, AE Kraków 2001, s. 6.
  6. Kiełtyka L., Komunikacja w zarządzaniu. Techniki, narzędzia i formy przekazu informacji, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2002.
  7. Multimedialna Encyklopedia Powszechna, edycja 2003. Onet.pl. SA.
  8. Rybaczyk P., Podręcznik Inżynierii Internetu Novella, Wydawnictwo PLJ, Warszawa 1999, s. 26.
  9. www.comarch.pl/pl/Key + Solutions.
  10. www.comarch.pl/pl/Key + Solutions.
  11. www.dalma.com.p]/hurtownie_danych .htm.
  12. www.lefthand.compl.pl.
  13. www.microsoft.com/poland/sql/hurtownie.htm.
  14. www.microsoft.com/Poland/windows/catalog/SEDAS_statsoft.htm.
  15. www.microsoft.com/Poland/wmdows/catalog/statistica_statsoft.htm.
  16. www.milmex.com.pl/oferta/ifs.htm.
  17. www.sybase.com.pl.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu