BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Nawrocka Elżbieta
Tytuł
Konkurencja na rynku turystycznym : analiza komparatystyczna regionów Polski
Competition on Tourist Market Comparative Analysis of Polish Regions
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1998, nr 795, s. 9-18, bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Rynek turystyczny, Konkurencja rynkowa, Region turystyczny, Konkurencyjność międzynarodowa, Atrakcyjność inwestycyjna
Tourism market, Market competition, Tourist region, International competitiveness, Investing attractiveness
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule podjęto próbę przedstawienia problemów związanych z konkurencją na rynku turystycznym w aspekcie regionu. Miary atrakcyjności regionów dla zagranicznych turystów i inwestorów obliczone zostały przy wykorzystaniu metody miary syntetycznej D. Strahl. W celu określenia atrakcyjności turystycznej wytypowano 15 zmiennych diagnostycznych. Do badania przyjęto 10 regionów ekonomiczno-administracyjnych.

The article includes suggestions for competition analysis of the tourist market within the regional approach. It presents the possible application of the synthetic measure, elaborated by Prof. D. Strahl, in comparative analysis of the selected 11 regions (groups of provinces). The tables present the results of comparative analysis, worked out on the basis of 15 selected diagnostic features, shown by attractiveness to investors and by attractiveness to tourists of individual regions.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu