BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wierzbiński Bogdan, Hajduk Grzegorz
Tytuł
Wzorce percepcji i struktura postaw społecznych wobec reklamy
Patterns of Perception and Structure of Social Attitudes Towards Promotion
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Seria Ekonomiczna. Marketing i Zarządzanie (1), 2003, nr 11, s. 32-43, bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Reklama, Preferencje konsumenta, Zachowania konsumenta, Badania konsumenckie
Advertising, Consumer preferences, Consumer behaviour, Consumer research
Kraj/Region
Województwo podkarpackie
Podkarpackie Voivodship
Abstrakt
Odbiorcy reklam prezentują określone wzorce percepcji i strukturę postaw poprzez ujawnienie swoich potrzeb i preferencji. Niezastąpionym źródłem wiedzy na ten temat są badania opinii nad reklamą. Artykuł omawia wyniki badań postaw społecznych wobec reklamy przeprowadzonych na próbie ogólnopolskiej oraz wśród mieszkańców województwa podkarpackiego.

Recipients of promotions present certain perception patterns and structure of attitudes by revealing their needs and preferences. The article discusses results of research on social attitudes towards promotion carried out on Polish quota sample as well as among citizens of Podkarpacki region. (A.Ł.)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Albin K., Reklama przekaz, odbiór, interpretacja. PWN, Warszawa 2000.
  2. Gorbaniuk O., Struktura czynnikowa postaw wobec reklamy telewizyjnej, „Marketing i Rynek" 1999, nr 11.
  3. Jachnis A., Terelak J. F., Psychologia konsumenta i reklamy. Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz 1998.
  4. Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i s-ka, Warszawa 1994.
  5. Polacy o reklamie. Raport 2000, www.cbos.com.pl
  6. Rosołowicz Ł., Działanie na zmysły konsumenta, „Marketing w Praktyce" 1998, nr 3.
  7. Ryłko E., Zmiany postaw. „Marketing w Praktyce" 2001, nr 10.
  8. Wiktor J. W., Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, Warszawa 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1730-3478
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu