BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rapacz Andrzej
Tytuł
Podstawy zarządzania procesem świadczenia usług w przedsiębiorstwie turystycznym
Principles of Service Performance Management in Tourist Enterprises
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1998, nr 795, s. 79-96, bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo turystyczne, Zarządzanie instytucjami usługowymi, Usługi turystyczne, Strategia obsługi klienta, Jakość usług, Marketing usług
Tourist enterprises, Management of service institutions, Tourism services, Customer service strategy, Quality of services, Service marketing
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie koncepcji zarządzania procesem świadczenia usług, czyli oddziaływania menedżera na podstawowe elementy tego procesu (na interakcję zachodzącą między bezpośrednim usługodawcą a klientem). Zawarte w opracowaniu propozycje dotyczą generalnie przedsiębiorstwa turystycznego, choć pewne przykłady odnoszą się bezpośrednio do zakładu hotelarskiego bądż biura podróży.

The service nature of tourist enterprise activity is decisive for the role of personnel as the causative factor in service performance process. With no intention to depreciate the role of material basis in this process, the article emphasises the position and role of service performers, who on servicing a tourist startle a definite interaction with him. The aim of the article is to discuss the concept of the impact of a tourist enterprise manager upon the process of tourist service performance. This includes both the spheres directly affected by the manager (staff recruitment, selection and training, and marketing) and the ones affected by him only indirectly, like the sociopsychological elements, roles and scenarios, systems of service performance and enterprise organization culture.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu