BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mruk Henryk
Tytuł
Zarządzanie sobą a zarządzanie zespołem
Self-management and Team Management
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2004, t. 179, cz. 1, s. 75-82, bibliogr. 10 poz.
Tytuł własny numeru
Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
Słowa kluczowe
Zarządzanie zespołem ludzkim, Osobowość lidera, Lider w przedsiębiorstwie, Menedżer skuteczny, Komunikowanie interpersonalne, Psychologia jednostki
Team management, Leader's personality, Leader in enterprise, Effective manager, Interpersonal communication, Individual psychology
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono jeden z najważniejszych elementów budowania przewagi konkurencyjnej organizacji jakim jest efektywne przywództwo. Rolą przywódcy jest formułowanie wizji i strategii rozwoju firmy oraz skuteczne zarządzanie zespołem. Według autora kluczem do sukcesu w tych obszarach jest znajomość psychologii zarządzania, rozwijanie zarówno własnych umiejętności jak i inwestowanie w rozwój pracowników oraz praca zespołowa łącząca wiedzę i doświadczenie wielu osób.

One of the elements of building competitive advantage of a company is efficient leadership. The role of leader is to formulate vision and strategy of the development il a company. The condition of successful team management is self-development of leaded personality. Managing people requires psychological knowledge. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bossidy L., Zadanie, którego żaden szef nie może delegować, „Harvard Business Review Polska" 2003, kwiecień.
  2. Covey S., Siedem nawyków skutecznego działania, Wydawnictwo Medium, Warszawa 1996
  3. Drucker P., Jak zarządzać samym sobą, „Harvard Business Review Polska" 2003, marzec.
  4. Goffee R., Jones G., Dlaczego ktoś miałby cię uważać za swego przywódcę?, „Harvard Business Review Polska" 2003, maj.
  5. Hamm J. , Dlaczego menedżerowie nie nadążają za rozwojem firm?, „Harvard Business Review Polska" 2003, maj, s. 118-124.
  6. Obłój K., Tworzywo skutecznych strategii, PWE, Warszawa 2002, s. 122-128.
  7. Prof. Drucker o coraz trudniejszych zadaniach menedżerów, „Zarządzanie na Świecie" 2002, nr 5, s. 40-43.
  8. Simon H., Tajemniczy mistrzowie. Studia przypadków, PWN, Warszawa 1999.
  9. Tyszka T., Psychologiczne pułapki oceniania i podejmowania decyzji, GWP, Gdańsk 2000.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu