BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wiktor Jan W. (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Tytuł
Zakres globalizacji sektorów gospodarki światowej w świetle analizy listy "Global 1000"
Scope of Globalization of World Economy - an Analysis of Global 1000 List
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2004, t. 179, cz. 1, s. 109-119, bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
Słowa kluczowe
Globalizacja, Globalizacja gospodarki, Gospodarka światowa
Globalization, Economic globalization, World economy
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono formy, uwarunkowania i przejawy globalizacji na świecie. Autor posługując się analizą listy największych przedsiębiorstw w roku 2003-"Global 1000" zaprezentował stopień i charakter globalizacji sektorów gospodarki światowej. Z analizy tej wynika, iż najsilniej rozwiniętym sektorem jest sektor "instytucje finansowe".

The paper is focused on a structure of contemporary world economy and on identification of scope of globalization of each sector. The article is based on an analysis of Global 1000 List from year 2003. This analysis refers to G. S. Yip's statement - the question is not about if markets and sectors are global. The better questions to ask are: what is the real extent of globalization of each sector and how globalization affects strategies and development of enterprises. Results of the analysis are symptomatic. Presented data, concerning market value, sales, profits and assets of companies, shows a shape of contemporary economy, globalization mechanism, processes of competition on the world market and a role of each sector. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Global 1000, „BusinessWeek" 2000, nr 10, s. 21-47.
  2. Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i S-ka, Warszawa 1994, s. 157.
  3. Liberska B. (red.), Globalizacja. Mechanizmy i wyzwania, PWE, Warszawa 2002.
  4. Lista Global 1000, „BusinessWeek" 2003, nr 8, s. 62-82.
  5. R.Hünerberg, Internationales Marketing, Verlag Moderne Industrie, Landsberg/Lech 1994, s. 30-32.
  6. Stonehouse G., Hamill J., Campbell D., Purdie T., Globalizacja. Strategia i zarządzanie, Felberg SJA, Warszawa 2001.
  7. Yip G. S., Strategia globalna, PWE, Warszawa 2004.
  8. Zorska A., Ku globalizacji? Przemiany w korporacjach transnarodowych i vi gospodarce światowej, PWN, Warszawa 2000.
  9. Żabiński L. (red.), Marketing globalny i jego strategie. Uwarunkowania. Podstawowe opcje. Instrumenty, (Prace Naukowe AE w Katowicach), Katowice 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu