BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pomykalski Andrzej
Tytuł
Innowacyjność przedsiębiorstw w kontekście rynku globalnego
Innovation of Companies in the Global Market Context
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2004, t. 179, cz. 1, s. 141-148, bibliogr. 6 poz.
Tytuł własny numeru
Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
Słowa kluczowe
Globalizacja gospodarki, Innowacyjność przedsiębiorstw, Rynki międzynarodowe, Sfera B+R w przedsiębiorstwie
Economic globalization, Enterprise innovation, International market, R&D in the enterprise
Uwagi
summ.
Abstrakt
Zaprezentowano związek pomiędzy zdolnością przedsiębiorstwa do wdrażania innowacji a konkurencyjnością tego przedsiębiorstwa na globalnym rynku. Innowacyjność została przedstawiona jako podstawa efektywnego zarządzania organizacją w konkurencyjnym otoczeniu, a sfera B+R i transfer technologii są postrzegane przez autora jako strategiczne funkcje dla przyszłości rozwoju przedsiębiorstwa.

Innovation is the core for successful corporate management in competitive environne The paper describes the links between the ability to apply innovations and the company’s competitiveness in global markets.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bartlett Ch. A., Ghoshal S., Going global. Lesson from late movers, „Harvard Business Review" 2000, March-April.
  2. Boutellier R., Gassman O., von Zedtwitz M.., Managing Global Innovation, Springer Verlag, New York 2000.
  3. Cooper R. G., Winning at New Products: Accelerating the Process from Idea to Launch, Perseus Publishing; Boulder, 2001.
  4. http://www.cordis.lu/innovationnes/src/studies.htm, September 2001, s. 90.
  5. Innovation Policy in Six Candidate Countries. The Challenges, raport UE, Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i S-ka, Warszawa 1994, s. 206.
  6. Pomykalski A., Zarządzanie innowacjami, PWN, Warszawa 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu