BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szczukiewicz Piotr (Wydział Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych)
Tytuł
Przedsięwzięcia w zakresie tworzenia warunków wzmacniających lojalność klientów
Measures Aimed at Strengthening Customer Loyalty
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2004, nr 650, s. 63-74, bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Budowanie lojalności klienta, Strategia przedsiębiorstwa, Zarządzanie logistyczne, Oczekiwania klientów
Cultivation customer loyalty, Corporation strategies, Logistic management, Customer expectations
Uwagi
summ.
Abstrakt
Dynamicznie rozwijające się środowisko ekonomiczne, oraz zmieniające się upodobania i oczekiwania klientów stawiają przed producentami i usługodawcami wiele nowych wyzwań. Jednym z nich jest określenie klientów, poznanie ich preferencji oraz wytworzenie z nimi mocnej relacji. W artykule omówiono czynniki pozyskania wierności klienta takie jak: kompresja czasu, wzornictwo przemysłowe, strategia usuwania defektów i programy lojalnościowe.

This article describes measures for the creation of stable links between customers and the firm as a significant value-building factor. These measures relate to the following issues: - reducing process-completion time; - industrial design perceived as the delivery of products and services of high-value to customers; - improving products, services and processes by applying the Six Sigma method; - loyalty programs. The author draws attention to the fact that in the period of weakening economic growth in Poland, customer loyalty and maintaining the customer base are perceived as key tasks for company well-being. These tasks may be carried out, inter alia, by implementing the concept of perceiving time as the company's exceptional and unusually valuable resource. The author highlights the role of industrial design as an instrument that reinforces a com-pany's competitive strength and its ability to exist in the customer's awareness and to win his or her loyalty. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Abt S., Zarządzanie logistyczne w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 1998.
  2. Belohlav J.A., The Evolving Competitive Paradigm, „Business Horizons", March-April 1996.
  3. Black A., Wright P.,. Bachman J.E, W poszukiwaniu wartości dla akcjonariuszy, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 2000.
  4. Laskowska A., Konkurowanie czasem — strategiczna broń przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2001.
  5. Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
  6. Strategie wzrostu wartości firmy, pod red. A. Szablewskiego, Poltext, Warszawa 2000.
  7. Wolffgram E., Kearney A.T., Proces integrowania łańcucha dostaw - dotychczasowe tempo i przewidywane kierunki zmian w Europie, SGH, Warszawa, kwiecień 1999.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu