BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Przeorek Renata
Tytuł
Skuteczność działań reklamowych wybranych jednostek gospodarki turystycznej województwa jeleniogórskiego (metody badania)
Efficiency of Advertising Activities in Selected Tourist Enterprises in the Jelenia Góra Province (Assessment Methods)
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1998, nr 795, s. 123-134, bibliogr. 4 poz.
Tytuł własny numeru
Gospodarka turystyczna : wybrane zagadnienia jej funkcjonowania
Słowa kluczowe
Reklama turystyczna, Efektywność reklamy, Pomiar efektywności, Badania ankietowe
Tourism advertising, Advertising efficiency, Efficiency measurement, Questionnaire survey
Uwagi
summ., streszcz.
Abstrakt
Celem opracowania jest prezentacja procesu oceny skuteczności reklamy, którą powinny prowadzić przedsiębiorstwa turystyczne działające na rynku, jak też przedstawienie wybranych metod jej pomiaru. Przeprowadzona została również ocena skuteczności działań reklamowych wybranych jednostek gospodarki turystycznej. (skrócony abstrakt oryginalny)

The article presents the process of assessment of advertising activities and selected assessment methods, which may be applied by tourist enterprises. It also presents efficiency assessment of advertising activities in selected tourist enterprises that are active within the Jelenia Góra Valley. The presented efficiency assessment results have been obtained by means of a survey among potential tourist product purchasers. The process of advertising efficiency assessment is discussed in accordance with the conventional approach to management through objectives. The methods of advertising efficiency assessment are discussed in four groups, each of which is applied to assess another aspect of advertising efficiency. The assessment of advertising activities efficiency in tourist enterprises involved the DAGMAR method, being one of the methods that deal with analysis of advertising recipients' opinion shaping.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bąk S.A.: Promocja produktu turystycznego w obrocie z krajami o gospodarce rynkowej. [2] Biuletyn. "Ruch Turystyczny" Monografie, z. 26. Warszawa: SGH 1990.
  2. Kall J.: Jak przekonać do zakupu. "Businessman Magazine" 1993 nr 12(33).
  3. Łodziana-Grabowska J.: Efektywność reklamy. Warszawa: PWE 1996.
  4. Primary Contact Agency: Skąd wiadomo, że reklama zadziałał "Businessman Magazine" 1992 nr 7(16).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu