BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Załoga Elżbieta
Tytuł
Strategie marketingowe zachodnioeuropejskich kolei w przewozach osób
Marketing Strategies of West European Railway Companies in Passanger Transport
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Prace Wydziału Transportu i Łączności, 1997, nr 9, s. 63-73
Słowa kluczowe
Polityka transportowa, Transport pasażerski, Kolej na rynku transportowym, Marketingowa koncepcja przedsiębiorstwa, Strategia marketingowa
Transport policy, Passenger transport, Railways on the transport market, Marketing concept of the company, Marketing strategy
Uwagi
summ.
Abstrakt
Liberalizacja rynku usług transportowych wraz ze wzrostem konkurencyjności ofert przewozowych spowodowały potrzebę podjęcia przez kolej orientacji rynkowej. Autorka przedstawiła zagadnienie orientacji marketingowej zachodnioeuropejskich zarządów kolejowych oraz instrumenty marketingowe kolei na przykładzie Deutsche Bahn (DB).

Liberalization of European transport market has got a big influence on competitive position of railway companies. International organizations and governments, interested in railway transport development, are very active creation law, organizational and technical conditions for increase the railway share in the market. West European railway companies are market oriented. Market research is a basis for defining marketing strategy. Proper application of marketing-mix instruments gives an effect in new, high quality products, which not only meet customers needs but also are (in many cases) profitably for railway companies. High speed train network development could allow to realize strategic railway business: "two times quickner then private car, half as quick as airplane". In a paper, as an example of marketing-mix instruments application the experience of German railway company Deutsche Bahn (DB) was utilized.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1230-414X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu