BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wierzbiński Marcin
Tytuł
Zbilansowana karta dokonań w tworzeniu wartości przedsiębiorstwa
Balanced Scorecard in Creating Company Value
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Finanse i Bankowość (11), 2003, nr 972, s. 133-140, rys., bibliogr. 4 poz.
Słowa kluczowe
Tworzenie wartości, Strategiczna Karta Wyników, Wartość przedsiębiorstwa
Value creation, Balanced Scorecard (BSC), Enterprise value
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule przedstawione zostały zagadnienia związane z wykorzystaniem zbilansowanej karty dokonań, w tworzeniu wartości przedsiębiorstwa. Szczególną zaletą tego narzędzia, jest możliwość oparcia na nim procesu zarządzania strategicznego oraz zarządzania zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa. Zbilansowana karta dokonań, zdaniem autora, doskonale uzupełnia tradycyjny system monitoringu zorientowanego na wartość przedsiębiorstwa.

In the article the author shows four useful ways of making use of the balanced scorecard in creating company value. Companies that take seriously into consideration the problem of value creation can use the balanced scorecard in: - exemplifying value - oriented strategy, - putting strategy management into practice, - integrating diversified companies, - management intangible assets. The four application of the balanced scorecard help companies their teams towards value creation. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Edvinsson L., Malone M.S.: Kapitał intelektualny. Poznaj prawdziwą wartość swego przedsiębiorstwa odnajdując jego ukryte korzenie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN 2001.
  2. Goold M., Campbell A., Alexander M.: Corporate - Level Strategy. Creating Value in the Multibusiness Company. New York: John Wiley&Sons, Inc. 1994.
  3. Kapłan R.S., Norton O.P.: Using The Balanced Scorecard as a Strategic Management System. "Harvard Business Review". January- February 1996.
  4. Kapłan R.S., Norton O.P.: Having Trouble with Your Strategy? Then Map It. "Harvard Business Review". September-October 2000.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1426-1278
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu