BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Poszwa Michał
Tytuł
Opodatkowanie a realizacja procesów zaopatrzenia i sprzedaży w przedsiębiorstwie
Taxation and Process Realisation of Sale and Provision in an Enterprise
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Finanse i Bankowość (11), 2003, nr 972, s. 283-287, bibliogr. 3 poz.
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo, Podatki, Sprzedaż, Zaopatrzenie przedsiębiorstwa
Enterprises, Taxes, Sale, Supply of enterprises
Uwagi
summ.
Abstrakt
Właściwe wykorzystanie podatkowych praw wyboru w realizacji funkcji zaopatrzenia i sprzedaży może przyczynić się do zmniejszenia płatności podatkowych oraz podatkowych wydatków administracyjnych. Oczywiście zakres oraz opłacalność użycia podatkowych instrumentów oddziaływania w procesach zaopatrzenia i sprzedaży zależy od skali i przedmiotu działalności przedsiębiorstwa. Artykuł traktuje właśnie o wpływie przepisów podatkowych na decyzje związane z zakupem i sprzedażą realizowanymi przez przedsiębiorstwo.

Business management needs to take into consideration the taxation. It also concerns the area of sale and provision. The tax law gives us some freedom of activities. It allows to realise sale- and purchase-transactions in a way which gives us a chance to achieve the tax savings. Moreover, the tax law includes some limits in a scope of policy and sale, which are sources of an additional risk. These limits should be taken into consideration when a decision is made. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Brzeszczyńska S., Modzelewski Z.: Powiązania handlowe. "Monitor Podatkowy" 2000 nr 2.
  2. Jędrzyk H.: Optymalizacja funkcji celnych firmy. "Rzeczpospolita" 1999 nr 25.
  3. Szczęch R.: Reprezentacja i reklama a VAT. "Monitor Podatkowy" 1999 nr 3.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1426-1278
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu