BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Adamczyk Grażyna
Tytuł
Segmentacja gospodarstw domowych na rynku żywności (na przykładzie Poznania)
Household's Segmentation of Food Market (on the Example of Poznan)
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2002, T. 4, z. 3, s. 7-11, rys., bibliogr. 3 poz.
Słowa kluczowe
Gospodarstwa domowe, Segmentacja rynku, Rynek żywności
Households, Market segmentation, Food market
Uwagi
synopsis, summ.
Abstrakt
W opracowaniu zawarto badania segmentacji konsumentów, przeprowadzone wśród 600 przedstawicieli gospodarstw domowych Poznania. Ankieta składała się z trzech części dotyczących profilu demograficznego, ekonomicznego i psychograficznego nabywców. Ostatnia część poświęcona była w szczególności zachowaniom konsumpcyjnym oraz modelom żywienia stosowanym w gospodarstwach domowych. Artykuł opracowano na podstawie fragmentów tej trzeciej części.

This paper presents results of consumer behaviors research on the base of Poznan. It was showed, among the other, the consumption trends in Polish households, like food deconsumption, growing interest in convenient and healthy food, growing preferences for quality and level of processing of food, restriction related to high-calories products, growing meaning of fruits and vegetables in diet. It was conducted the trial of consumer segmentation according to criteria: frequency of food products consumption, using convenient food and evaluation of food model in household. Among four created segments, the most numerous were - Rationally eaters. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Adamczyk G. (2001): Analiza zachowań konsumpcyjnych gospodarstw domowych i ich implikacje dla producentów żywności. Maszynopis rozprawy doktorskiej, AR Poznań.
  2. Sagan A. (1998): Badania marketingowe. Podstawowe kierunki, AE Kraków.
  3. Walesiak M. (1996): Metody analizy danych marketingowych, PWN Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu