BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gregor Bogdan, Łaszkiewicz Anna
Tytuł
Kooperacja w ramach łańcucha wartości - wyzwania nowej gospodarki
Value-chain Cooperation. Challenges of a New Economy
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2004, t. 179, cz. 1, s. 167-176, bibliogr. 18 poz.
Tytuł własny numeru
Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
Słowa kluczowe
Nowa Gospodarka, Integracja gospodarcza przedsiębiorstw, Współpraca marketingowa, Handel elektroniczny, Przegląd literatury
New Economy, Economic integration of enterprises, Marketing cooperation, e-commerce, Literature review
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono nowy rodzaj współpracy między przedsiębiorstwami, jakim jest kooperacja w ramach łańcucha wartości. Współpraca ta może prowadzić do powstania sieci firm, dostawców jak i odbiorców, tworzących na platformie Internetu wirtualne przedsiębiorstwo. Autorzy omówili poszczególne płaszczyzny współpracy w ramach łańcucha wartości oraz wymienili na koniec korzyści płynące ze stosowania tego typu rozwiązań.

This article discusses the new phenomenon of e-economy called collaborative cornu» recognized and defined in 1999 by Gartner Group. In order to sustain a competitive advantage, electronic markets have to evolve toward a new business model based a collaboration and knowledge sharing across supply chains of its incumbents. This pap characterizes the concept of c-commerce, its main solutions and potential benefits such faster cycle times, improved planning and forecasting through better ecosystem visibility and increased customer satisfaction. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Aberdeen Group, Collaborative Product Commerce. Delivering product innovations & Internet speed, "Market Viewpoint" 1999, Vol. 12, No. 9.
  2. Behrens S., Electronic Collaborative - An Overview of Enabling Technologies, European Business School, Rheim 2000, s. 8.
  3. Breite R., Waiden P., Vanharanta H., C-Commerce Virtually. Will it Work in the Internet, Tampere University of Technology, Pori, Finland 2000, s. 3.
  4. Brooks J., Integration is an e-Market Imperative, research note, Andersen Consulting Institute for Strategic Change, 2000, Issue 10.
  5. Carroll M., Collaborative commerce. The next big thing in global manufacturing, "EAI Journal" 2001, July, s. 20.
  6. Chen P., The e-Marketplace Evolution. Moving Beyond Transactions with the Four C's, BroadVision, 2002, s. 4.
  7. CIO.com; The resource for Information executives. Why your company needs collaborative product commerce, SmartTeam 2000.
  8. Du Preez N., A Framework for Integrated Design and lnnovation, Department of Industrial Engineering, Stellenbosch University, South Africa 2002.
  9. Ferreira J., Blonkvist B., Directions in Collaborative Commerce. Managing the Extended Enterprise, Deloitte Consulting, New York 2002.
  10. Ferreira J., Schlumpt E., Prokopets L., Collaborative Commerce. Going Private to Get Results, Deloitte Consulting and Deloitte&Touch, 2001, s. 2.
  11. Gartner Group, Collaborative Commerce. Ań Overview of the New c-Commerce Equation, konferencja: The Power of e-Partnership, Chicago 2001.
  12. Industry Directions Inc., Syncra Systems, The Next Wave of Supply Chain Advantage. Collaborative Planning, Forecasting and Replenishment, CPFR Survey Findings & Analysis, 2000.
  13. Kaplan S., Garicano L., The Effects of Business-to-Business e-Commerce on Transaction Costs, National Bureau of Economic Research Working Paper No. 8017, Cambridge 2000.
  14. Laseter T., Long B., Capers C., B2B Benchmark. The State of Electronic Exchange, "Strategy and Business" 2001, Vol. 25.
  15. Philips C., Meeker M., The B2B Internet Report. Collaborative Commerce, Morgan Stanley Dean Witter, 2000.
  16. Thuraisingham B. , Gupta A. , Bertino E. , Ferrari E. , Collaborative Commerce and Knowledge Management, MIT Sloan School of Management. (Working Paper 4348-01), 2001.
  17. www.cpfr.org.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu