BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Chotkowski Jacek, Deluga Włodzimierz
Tytuł
Marketing grupowy na rynku rolnym
Group Marketing on the Agricultural Market
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2002, T. 4, z. 3, s. 26-30, tab., bibliogr. 20 poz.
Słowa kluczowe
Gospodarstwa rolne, Grupa interesu, Marketing rolny
Arable farm, Interest group, Agricultural marketing
Uwagi
synopsis, summ.
Abstrakt
Autorzy przeanalizowali problemy związane z powstawaniem i rozwojem form integracji poziomej w indywidualnych gospodarstwach rolnych. Na podstawie przeprowadzonych rozważań, autorzy stwierdzili, że tworzenie grup oraz realizacja przez nie kompleksowych działań marketingowych jest niezbędnym elementem wzrostu konkurencyjności polskiego rolnictwa, poprawy ich pozycji rynkowej oraz warunkiem uzyskiwania pozytywnych efektów ekonomicznych wspólnego działania.

This paper contains the analysis of problems connected with forming and developing of the horizontal integration in individual farms. The development of producers ' co-operation is the condition of the improvement of their market position. The collective sale offer should be treated as a marketing instrument. The development of group marketing is at the same time the condition of getting positive economic effects of co-operative marketing activity. The key elements of marketing activity are: the working out and introducing the strategy and the marketing plan. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Barker J. (1993): Marketing rolniczy. Wyd. II. AR, Poznań.
  2. Chałupka P. (1999): Metodyka tworzenia i funkcjonowania grup producentów trzody chlewnej. Aspekty ekonomiczne, organizacyjne oraz prawne. AR, Poznań.
  3. Chotkowski J. (2001): Funkcjonowanie grup marketingowych producentów rolnych. Postępy Nauk Rolniczych, nr l, 47-57.
  4. Chotkowski J. (2000): Problemy wdrożenia marketingu w rolnictwie. Zagadnienia Doradztwa Rolniczego, nr 3, 79-89.
  5. Deluga W. (1998): Grupowe formy działania w produkcji rolniczej. [W:] Grupy marketingowe producentów mleka wobec przyszłego członkostwa Polski w Unii Europejskiej. EKSPERT- SITR, Koszalin, 5-28.
  6. Gołębiowska U., Parol A. (1999): Marketing w grupowym działaniu producentów rolnych. ODR, Koszalin.
  7. Jabłońska L., Świecka J. (1998): Rola organizacji producenckich w świetle regulacji prawnych Unii Europejskiej dotyczących sektora świeżych owoców i warzyw. CDiEwR, Poznań.
  8. Kotler P. (1994): Marketing. Analiza, planowanie wdrażanie, kontrola. Gebethner i S-ka, Warszawa.
  9. Małysz J. (1996): Procesy integracyjne w agrobiznesie (ABC integracji). CDiEwR, Poznań.
  10. Marzec-Wołczyńska T. (1993): Warunki zwiększenia sprzedaży owoców na rynku polskim. [W:] Marketing produktów ogrodniczych. COBRO, Warszawa, 43-46.
  11. Obłój K. (1998): Strategia sukcesu firmy. PWE, Warszawa.
  12. Pieniążek K., Seremak-Bulge J., Arnfeldt J., Cook P. (1997): Poradnik dla osób poszukujących sukcesu w działaniach grupowych na rynku rolnym. FAPA, Koszalin.
  13. Poradnik lidera grupy producentów rolnych (2001): Pr. zbiór, pod red. R. Zarudzkiego, A. Przepióry, A. Futymskiego. Fundacja Fundusz Współpracy, Poznań.
  14. Przepióra A. (2000): Rozwój marketingu rolniczego w Polsce. Zagadnienia Doradztwa Rolniczego, nr 2, 91-100
  15. Spójna Polityka Strukturalna Rozwoju Obszarów Wiejskich i Rolnictwa (1999): MRiRW, Warszawa.
  16. Urban S. (1996): Marketing produktów spożywczych. AE, Wrocław.
  17. Uss A. (2001): Grupy producenckie - dotychczasowe osiągnięcia i perspektywy rozwoju. KCDRRiOW, Brwinów.
  18. Ustawa z dnia 15.09.2000 r. o grupach producentów rolnych i ich związkach. Dz. U. nr 88, poz. 983.
  19. Ustawa z 18.01.2001 r. o organizacji rynku owoców i warzyw, rynku chmielu, rynku tytoniu oraz rynku suszu paszowego. Dz. U. nr 3, poz. 19.
  20. Rozporządzenie MRiRW z 15.03.2001 r. w sprawie wykazu produktów, dla których mogą być utworzone grupy producentów rolnych, minimalnej rocznej wielkości produkcji towarowej oraz minimalnej liczby członków grupy producentów rolnych. Dz. U. nr 26, poz. 292.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu