BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Czaplicka Maja, Klonowska-Matynia Maria
Tytuł
Analiza rynku serów w Polsce
Cheese Market Analysis in Polen
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2002, T. 4, z. 3, s. 31-35, rys., bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Rynek przetworów mlecznych, Promocyjna funkcja opakowania, Rynek żywności, Preferencje konsumenta
Dairy market, Promotional function of packaging, Food market, Consumer preferences
Uwagi
synopsis, summ.
Abstrakt
Autorki przeprowadziły analizę preferencji wśród konsumentów serów w Polsce. Przedstawiły modle konsumentów produktów mleczarskich w Polsce i dokonały charakterystyki rynku według wybranych gatunków serów. Następnie przedstawiły preferencje konsumentów w zakresie serów i podały wnioski końcowe.

In free market economy the main factors determining the acceptance of a foodstuff on the market are: a taste, a consumer's preferences, an appearance. Dairies, which want to improve their market position, should different their market products especially in quality, taste, promotion and packaging. The consumer perceives many products in particular food products through its packaging. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Górska-Warsewicz H. (1999): Konsument serów topionych. Przemyśl Spożywczy, nr 11.
  2. Górska-Warsewicz H. (2001): Konsumencka ocena jakości żywności. Przemyśl Spożywczy, nr 12.
  3. Górska-Warsewicz H. (2001): Konsument na rynku serów w Polsce. Przemyśl Spożywczy, nr 2.
  4. Jabłoński M. (2001): Rynek przetworów mlecznych. Raport - Poradnik Handlowca, nr 3.
  5. Krajewski K., Górska-Warsewicz H., Świątkowska M. (1999): Nowoczesny rynek konsumenta produktów mleczarskich w Polsce. Przegląd Mleczarski, nr 5.
  6. Reps A. (2001): Krajowe serowarstwo przed i po wstąpieniu do UE. Przemyśl Spożywczy, nr 5.
  7. Rocznik statystyczny Rzeczypospolitej Polskiej (2000).
  8. Rynek mleka i przetworów mlecznych (red J. Nowak) (2000): Poradnik Handlowca 3/2000.
  9. Świetlik K. (1999): Spożycie mleka w Polsce i wybranych krajach. Przegląd Mleczarski, nr 12.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu