BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grzesiowski Maciej
Tytuł
Marketing konwencjonalny a nowy marketing
Conventional Marketing and New Marketing
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Zarządzanie i Marketing (9), 1998, nr 789, s. 206-221, bibliogr. 14 poz.
Słowa kluczowe
Cechy jakościowe, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Marketingowa koncepcja przedsiębiorstwa, Zarządzanie marketingowe, Strategia marketingowa
Quality characteristics, Enterprise management, Marketing concept of the company, Marketing management, Marketing strategy
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie nowych trendów w marketingu. Porównano instrumenty marketingu klasycznego i nowego marketingu. Stwierdzono, że w marketingu konwencjonalnym strategią wygrywającą była filozofia ekspansji produktu lub rynku. W nowym marketingu kładzie się nacisk na cechy jakościowe oferty. Nowy marketing opiera się na filozofii postmodernizmu. Ideę marketingu postmodernistycznego można sprowadzić do tezy: tyle rynków, ilu klientów.

This article concerns the new trends in marketing. The author describes a subject broad by compering classical marketing (4P.) to new marketing. On the one hand the new conception of marketing was created on the basis of postmodern philosophy which is present in the various disciplines (art, literature, economics etc.) and on the other hand it was created as an alternative to weakness of marketing mix. The author tried to perform the main processes in new marketing and the consequences for companies and prospects. The very important things there are advantages of new marketing and ethical threats as well.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1426-8604
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu