BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Chełpa Stanisław
Tytuł
Zarządzanie wartościami: wizja-misja-kultura-strategia organizacyjna
Management of Values: Vision-Mission-Culture-Strategy
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Zarządzanie i Marketing (9), 1998, nr 789, s. 186-195, bibliogr. 17 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Przywództwo, Wizja przedsiębiorstwa, Misja przedsiębiorstwa, Kultura organizacji, Strategia przedsiębiorstwa
Enterprise management, Leadership, Company vision, Enterprise mission, Corporate culture, Corporation strategies
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest wykazanie sensowności i użyteczności pojęcia charyzmy w zarządzaniu firmą. Omówiono zagadnienia zachowań przywódczych, wizji i misji, kultury organizacyjnej oraz strategii organizacyjnej przedsiębiorstwa.

The article presents the area of the charismatic leadership in organizations. Charisma is a leadership directed to stimulation and realization of terminal values (for example selfactualization, freedom). These kinds of values are included in the vision which is created by a charismatic leader and they are seen in the firm's mission, culture and strategy.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1426-8604
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu