BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Machaczka Krzysztof (Wydział Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych)
Tytuł
Diagnozowanie pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa
Diagnosing the Enterprise's Competitive Position
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2003, nr 613, s. 31-41, bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Kluczowe czynniki sukcesu, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Strategia przedsiębiorstwa, Diagnozowanie organizacji, Zarządzanie strategiczne
Key success factors, Enterprise competitiveness, Corporation strategies, Organisation diagnosis, Strategic management
Uwagi
summ.
Abstrakt
W warunkach intensywnie zmieniającego się konkurencyjnego, mikroekonomicznego środowiska, przedsiębiorstwo musi odpowiednio zdiagnozować swoja pozycję konkurencyjna, jeśli chce przetrwać i rozwijać się. W pracy omówiono pojęcie pozycji konkurencyjnej i jej uwarunkowania. Zwrócono uwagę zasoby i kompetencje uznawane za tzw. kluczowe czynniki sukcesu (KCS), które umożliwiają wprowadzenie strategicznych celów przedsiębiorstwa.

Under turbulent and intense change in the competitive and microeconomic environment, a firm must properly diagnose its competitive position in order to survive and develop. This ability enables the proper identification of resources and skills the enterprise requires to operate in its sector. These special resources and skills, or Key Success> Factors (KSF), enable the implementation of the firm's strategic market goals by capturing market share and delivering value to clients. Therefore, the ability to diagnose competitive position is one of the most significant issues in the operation and competitive position of an enterprise. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Budowanie potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa, pod red. M. J. Stankiewicza, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierowania "Dom Organizatora", Toruń 1999.
  2. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1997.
  3. Grzybek S., Strategiczna tablica rozwoju jako narzędzie identyfikacji pozycji rynkowej przedsiębiorstwa, Oficyna Wydawnicza Ośrodka Postępu Organizacyjnego Sp. z o. o., Bydgoszcz 1999.
  4. Hammel G., Prahalad C.K., Przewaga konkurencyjna jutra, Bussines Press, Warszawa 1999.
  5. Porter M.E., Strategia konkurencji - strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa 1995.
  6. Stabryła A., Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 2000.
  7. Strategor, Zarządzanie firmą - strategie, struktury, decyzje tożsamość, PWE, Warszawa 1995.
  8. Thompson, Jr. A.A., Stricland III A.J., Strategic Management - Concept and Cases, Irwin, 1990.
  9. Zarządzanie strategiczne - koncepcje, metody, pod red. R, Krupskiego, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 1999.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu