BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Machaczka Józef (Wydział Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych)
Tytuł
Wybory strategiczne w procesie rozwoju przedsiębiorstwa
Strategic Choices in the Process of Enterprise Development
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2003, nr 613, s. 5-14, bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Decyzje strategiczne, Rozwój przedsiębiorstwa, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Przewaga konkurencyjna, Planowanie strategiczne w zarządzaniu
Strategic decisions, Enterprise development, Enterprise management, Competitive advantage, Strategic planning in the management
Uwagi
summ.
Abstrakt
W opracowaniu przedstawiono kwestie związane z rozwojem rynku. Skupiono uwagę na potrzebie przewidywania zmian w procesie ewolucji, co nie tylko pomaga zapobiegać kryzysom, ale także wspiera stały rozwój przedsiębiorstwa.

This article discusses some issues of enterprise development, which is usually perceived as a phenomenon of quality rather than quantity. The author draws attention to the need to anticipate changes in the development process, which not only is conducive to the prevention of crisis but also promotes the enterprise's continuous development and renewal. Among the many enterprise development issues, the author stresses, in particular, the use of the principles of economies of scale and scope. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Bleicher K., Das Konzept Integriertes Management, Campus 1998.
  2. Chandler A., Scale and Scope. The Dynamics of Industrial Capitalism, Harvard University Press, 1994.
  3. Ghemawat P., Building Strategy on the Experience Curve, "Harvard Business Review", March-April 1985.
  4. Hamel G., Prahalad C.K., Przewaga konkurencyjna jutra. Strategie przejmowania kontroli nad branżą i tworzenia rynków przyszłości, Business Press, Warszawa 1999.
  5. Hammer M., Champy J., Reengineering w przedsiębiorstwie, Warszawa 1996.
  6. Handy Ch., Wiek paradoksu. W poszukiwaniu sensu przyszłości, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1996.
  7. Machaczka J., Zarządzanie rozwojem organizacji. Czynniki, modele, strategia, diagnoza, PWN, Warszawa 1999.
  8. Porter M., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1992.
  9. Pümpin C., Prange J., Management der Unternehmensentwicklung, Campus 1991.
  10. Samuelson W., Marks S., Ekonomia menedżerska, PWE, Warszawa 1998.
  11. Strategor, Zarządzanie firmą, PWE, Warszawa 1995.
  12. Wissema J.G., Euser L., Successful Innovation Trough Inter-company Networks, Long Range Planning, no 6, 1991.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu