- Autor
- Gąsior Aleksandra
- Tytuł
- Analiza strategiczna jako podstawa wyboru przedsiębiorstwa do nabycia (wybrane aspekty)
The Strategic Analysis as Base in Choice Process of a Acquisition of Enterprise - Źródło
- Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Prace Instytutu Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstw, 2004, nr 42, s. 123-132
- Słowa kluczowe
- Metoda nabycia, Fuzje i przejęcia, Analiza strategiczna, Analiza otoczenia konkurencyjnego, Strategia rozwoju przedsiębiorstwa
Purchase method, Mergers and acquisitions, Strategic analysis, Competitive environment analysis, Company development strategy - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Podstawowym czynnikiem, który wspomaga prawidłowe przeprowadzenie fuzji i przejęć przedsiębiorstw, jest odpowiednio dobrana strategia działania. Wypracowanie prawidłowej strategii wymaga skrupulatnego przeprowadzenia analizy strategicznej kandydata do nabycia. Należy zwrócić także uwagę na prawidłową wycenę, a następnie przestrzeganie zasad zarządzania wartością w całym procesie przejęcia i dopiero wtedy można liczyć na osiągnięcie sukcesu.
In the paper there is presented strategic analysis which is the first step when the enterprises wanted to make a process of mergers and acquisitions. In this process it's very important which firm the enterprises choose because from this part of process depend success of mergers and acquisitions. Perfection and preciseness of strategic analysis in choice of firm is not only one from another elements which are important in this process. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Cytowane przez
- ISSN
- 1640-6818
1232-5821 - Język
- pol