BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Potwora Witold
Tytuł
Badania marketingowe - potrzeba czy dokuczliwa formalność?
Marketing Research - a Necessity or Troublesome For- mality?
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 28-35, bibliogr. 18 poz.
Tytuł własny numeru
Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
Słowa kluczowe
Teoria marketingu, Badanie rynku, Badania marketingowe
Marketing theory, Market research, Marketing research
Uwagi
summ.
Abstrakt
Autor koncentruje się na kilku wybranych problemach dotyczących badań rynku. Zastanawia się nad fascynacją postmodernizmem w teorii zarządzania przedsiębiorstwem i problemami związanymi z orientacją rynkową przedsiębiorstwa.

This article presents remarks on selected development directions in marketing research. The article discusses among other, the implications post-modernism brings to marketing studies. It also discusses the formation of new attitudes among market researchers. The article is summed up by reflections about the dimensions of company market orientation. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Desphande R., Farley J.U., Webster F., Corporate culture, customer orientation and innovativeness in Japanese firms: a quadrate analysis, "Journal of Marketing" 1993 vol. 57 nr 1.
  2. Gómez Arias J.T., Bello Acebrón L., Postmodern approaches in business-to-business marketing and marketing research, "Journal of Business & Industrial Marketing" 2001 nr 1.
  3. Halliday S., "I don 't know much about art, but I know what I like": resonance, relevance and illumination as assessment criteria for marketing research and scholarship, "Marketing Intelligence & Planning" 1999 nr 17/7.
  4. Kłeczek R., Orientacja rynkowa w przedsiębiorstwie - podejścia metodologiczne i kierunki rozwoju badań, AE, Wrocław 2003;
  5. Kohli A.K., Jaworski B.J., Market orientation; the construct, research propositions and managerial implications, "Journal of Marketing" 1990 nr 4.
  6. Lafferty B.A., Hult G.M.T., A synthesis of contemporary market orientation perspectives, "European Journal of Marketing" 2001 nr 1/2.
  7. Levy J.S., Revisiting the marketing domain, "European Journal of Marketing" 2002 nr 3.
  8. Lynch J.E., Marketing and business process re-engineering, "Journal of Marketing Practice: Applied Marketing Science" 1995 nr 1.
  9. Malhotra N.H., Peterson M., Marketing research in the new millennium: emerging issues and trends, "Marketing Intelligence & Planning" 2001 nr 19/4.
  10. Mazurek-Łopacińska K., Orientacja na klienta w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 2002.
  11. Narver J.D., Slater S.F., The effect of market orientation on business profitability, "Journal of Marketing" 1990 vol. 5 nr 10.
  12. Piercy N.F., Research in marketing: leasing with trivia or risking relevance?, "European Journal of Marketing" 2002 nr 3.
  13. Potwora D., Potwora W., Orientacja rynkowa w procesie integracji logistyki i marketingu, [w:] Przestanki i przejawy integracji logistyki i marketingu, red. T. Pokusa i M. Duczmal, Uniwersytet Opolski, WSZiA w Opolu, Opole 2002.
  14. Ruekert R. W., Developing a market orientation: an organizational strategy perspective, "International Journal of Research in Marketing" 1992 nr 9.
  15. Saxby C., Parker K.R., Nitse P.S., Dishman P.L., Environmental scanning and organizational culture, "Marketing Intelligence & Plannning" 2002 nr 20.
  16. Shapiro B., What the hell is "market oriented", "Harvard Business Review" 1988 nr 11/12.
  17. Smith D., Culkin N., Making sense of Information: a new role for the marketing researcher, "Marketing Intelligence & Planning" 2001 nr 19/4.
  18. Smith D., Culkin N., Meeting Information needs of marketing in the twenty-first century, "Marketing Intelligence & Planning" 1999 nr 17/1.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu