- Autor
- Jaciow Magdalena
- Tytuł
- Badania marketingowe w procesie decyzyjnym
Research Process During Decision Cue - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 72-77, bibliogr. 12 poz.
- Tytuł własny numeru
- Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
- Słowa kluczowe
- Badania marketingowe, Proces podejmowania decyzji, Podejmowanie decyzji
Marketing research, Decision making process, Decision making - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- W artykule przedstawiono badania rynkowe jako proces rozpoznania sposobów, dzięki którym konkretne działania rynkowe przedsiębiorstwa mogą być bardziej skuteczne. Podkreślono znaczenie procesu badawczego w systemie decyzyjnym przedsiębiorstwa.
The evaluating market situation creates new decision problems and makes decisions more risky and full of uncertainty. The companies are looking for Information to reduce a risk of making wrong decisions. Every stage of a decision process in a company should be supported by proper information. The principle to make decisions is information. The information gaining process is impossible without making market researches. Information gathering is a warranty of proper company running on the market. Managers should understand the nature of market researches as a way to more efficient activity. Present study presents the sense of research process in an enterprise decision system. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Badania marketingowe - podstawowe metody i obszary zastosowań, red. K. Mazurek-Łopacińska, AE, Wrocław 2002.
- Drucker P., Praktyka zarządzania, Czytelnik, Nowoczesność, AE, Kraków 1994.
- Głowacki R., Przedsiębiorstwo na rynku, PWE, Warszawa 1987.
- Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Metody i techniki, PWE, Warszawa 2003.
- Kędzior Z., Karcz K., Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 2001.
- Mynarski S., Badania rynkowe w przedsiębiorstwie, AE, Kraków 2001.
- Obłój K., Mikroszkółka zarządzania, PWE, Warszawa 1994.
- Olszak C.M., Zarys metodologii multimedialnych systemów wspomagania decyzji w zarządzaniu, AE, Katowice 2000.
- Robbins S., DeCenzo D., Podstawy zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
- Samuelson W., Marks S., Ekonomia menedżerska, PWE, Warszawa 1998.
- Zarządzanie przedsiębiorstwem, red. M. Strużycki, Difin, Warszawa 2002.
- Zarządzanie. Teoria i praktyka, red. A. Koźmiński, W. Piotrkowski, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2002.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol