BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jaciow Magdalena
Tytuł
Badania marketingowe w procesie decyzyjnym
Research Process During Decision Cue
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 72-77, bibliogr. 12 poz.
Tytuł własny numeru
Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
Słowa kluczowe
Badania marketingowe, Proces podejmowania decyzji, Podejmowanie decyzji
Marketing research, Decision making process, Decision making
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono badania rynkowe jako proces rozpoznania sposobów, dzięki którym konkretne działania rynkowe przedsiębiorstwa mogą być bardziej skuteczne. Podkreślono znaczenie procesu badawczego w systemie decyzyjnym przedsiębiorstwa.

The evaluating market situation creates new decision problems and makes decisions more risky and full of uncertainty. The companies are looking for Information to reduce a risk of making wrong decisions. Every stage of a decision process in a company should be supported by proper information. The principle to make decisions is information. The information gaining process is impossible without making market researches. Information gathering is a warranty of proper company running on the market. Managers should understand the nature of market researches as a way to more efficient activity. Present study presents the sense of research process in an enterprise decision system. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Badania marketingowe - podstawowe metody i obszary zastosowań, red. K. Mazurek-Łopacińska, AE, Wrocław 2002.
  2. Drucker P., Praktyka zarządzania, Czytelnik, Nowoczesność, AE, Kraków 1994.
  3. Głowacki R., Przedsiębiorstwo na rynku, PWE, Warszawa 1987.
  4. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Metody i techniki, PWE, Warszawa 2003.
  5. Kędzior Z., Karcz K., Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 2001.
  6. Mynarski S., Badania rynkowe w przedsiębiorstwie, AE, Kraków 2001.
  7. Obłój K., Mikroszkółka zarządzania, PWE, Warszawa 1994.
  8. Olszak C.M., Zarys metodologii multimedialnych systemów wspomagania decyzji w zarządzaniu, AE, Katowice 2000.
  9. Robbins S., DeCenzo D., Podstawy zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
  10. Samuelson W., Marks S., Ekonomia menedżerska, PWE, Warszawa 1998.
  11. Zarządzanie przedsiębiorstwem, red. M. Strużycki, Difin, Warszawa 2002.
  12. Zarządzanie. Teoria i praktyka, red. A. Koźmiński, W. Piotrkowski, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu