- Autor
- Bartosik-Purgat Małgorzata
- Tytuł
- Zróżnicowanie językowe w międzynarodowych badaniach marketingowych
Language Differentiation in International Marketing Research - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 78-83, bibliogr. 8 poz.
- Tytuł własny numeru
- Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
- Słowa kluczowe
- Językoznawstwo, Marketing międzynarodowy, Badania marketingowe, Różnice kulturowe
Linguistics, International marketing, Marketing research, Cultural differences - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Głównym celem referatu jest przedstawienie zróżnicowania językowego (mowa werbalna, niewerbalna, style komunikowania się) na rynkach zagranicznych oraz jego wpływu na międzynarodową działalność badawczą.
It has to be taken many adaptations in the conducting out the marketing research on the foreign markets. National culture is one of the foreign environment's elements which influences the preparation of the marketing research. Language (verbal and nonverbal) belongs to the cultural determinants which are very important during the preparation of marketing research. Maladjustment to the different languages can be reason of failure in marketing research abroad. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Axtel R.E., Gestures: Do's and Taboos of Body Language around the World, John Wiley & Sons, New York 1991.
- Bartosik M., Międzykulturowe badania marketingowe, ,,Firma i Rynek", Wyd. Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, nr 4 (21), Szczecin 2001.
- Campbell D.T., Werner O., Translating, working through interpreters and the problem of decentering, [w:] Narrol R., Cohen R., A Handbook of Method in Cultural Anthropology, The Natural History Press, New York 1970.
- Comrie B., Matthews S., Polinsky M., Atlas języków. Pochodzenie i rozwój języków świata, Oficyna Wydawnicza ATENA, Poznań 1998.
- Deresky H., International Management: Managing Across Borders and Cultures, Prentice Hall, New Jersey 2000.
- Gesteland R.R., Róznice kulturowe a zachowania w biznesie, WN PWN, Warszawa 2000.
- Trompenaars F., Hampden-Turner Ch., Siedem wymiarów kultury, Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2002.
- Usunier J.C., Marketing Across Cultures, Prentice Hall, New York 2000.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol