BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ratajczyk Piotr, Sojkin Bogdan
Tytuł
Determinanty jakości badań rynkowych i marketingowych
Determinants of Quality of Market and Marketing Research
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 84-91, bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
Słowa kluczowe
Badanie rynku, Badania marketingowe, Jakość informacji
Market research, Marketing research, Information quality
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest odpowiedź na pytanie jak zagwarantować, że wyniki badań nie będą obarczone błędami powodującymi zbyt duże ryzyko w działaniach rynkowych firmy.

The aim of this paper is to show the role of quality in market and marketing research. The contemporary world is filled with information. We witness the real revolution as far as information obtaining, analysing and making accessible are concerned, in the case of both client and company. The information is more and more accurate, up-to-date, cheaper and easier to obtain. Contemporary companies, however, still fight with the problem of adequate and relevant information, as in business "a lot" and "fast" do not always mean "well" and "proper quality". This phenomenon has a great influence on the decision making process based on the research. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bolesta-Kukulka K., Decyzje menedżerskie, PWE, Warszawa 2003.
  2. Czerniak J., Informacje i zarządzanie, PWE, Warszawa 1978.
  3. Kosicki K., Badania do przodu, www.businessman.onet.pl
  4. Ruder D., Sliwa R., Rola informacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem, [w:] Zarządzanie operacyjne w firmie. Perspektywy i doświadczenia, Materiały konferencyjne, Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie, Tarnów 2002,
  5. Pańkowska M., Zarządzanie zasobami informatycznymi, Difin, Warszawa 2001.
  6. Penc J., Decyzje menedżerskie - o sztuce zarządzania, C.H. Beck, Warszawa 2001.
  7. Ratajczyk P., Robić samemu, współtworzyć czy zlecać.... Dylematy badań marketingowych. Innowacje w marketingu. Młodzi o marketingu, Uniwersytet Gdański, Sopot 2003.
  8. Reynolds G. W., Information Systems for Managers, West Publishing Company, 1988.
  9. Samson D., Managerial Decision Analysis, Irwin, Homewood, Illinois 1988.
  10. Wstęp do informatyki gospodarczej, red. A. Rokicka-Broniatowska, SGH, Warszawa 2002.
  11. Wstęp do systemów informacyjnych zarządzania w przedsiębiorstwie, red. A. Nowicki, Politechnika Częstochowska, Częstochowa 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu