BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dębniewska Maria, Sołoma Andrzej
Tytuł
Bankowość elektroniczna a tradycyjna - trendy przyszłego rozwoju
Electronic and Traditional Banking - Trends of Future Development
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1035, s. 27-37, bibliogr. 16 poz.
Tytuł własny numeru
Zastosowania rozwiązań informatycznych w instytucjach finansowych
Słowa kluczowe
Banki, Internet, Bankowość, Bankowość elektroniczna, Bankowość wirtualna
Banks, Internet, Banking, E-banking, Virtual banking
Uwagi
summ.
Abstrakt
Pojawienie się bankowości internetowej wywarło istotny wpływ na sposób funkcjonowania bankowości detalicznej. Celem artykułu jest poruszenie dwóch kwestii: 1) Czy w najbliższych latach bankowość internetowa całkowicie zastąpi bankowość tradycyjną?, 2) Jakie korzyści i koszty przynosi ten nowy kanał dystrybucji usług bankowych zarówno bankom, jak i ich klientom? Autorzy przeprowadzili analizę porównawczą 18 banków zarówno tych tradycyjnych, które wykorzystują Internet na poziomie transakcyjnym, jak i internetowych. Przedmiotem analizy była strategia wykorzystania Internetu jako źródła uzyskania długookresowej przewagi konkurencyjnej.

The Internet banking is a service concerning the contact between customer and bank as well as the contact between financial institutions. The number of Internet users in Poland is systematically rising. Internet bank services in Poland are almost similar to the services in other countries. Poor telecommunications infrastructure, high cost of connections to the web and lack of web security are the main barriers of future development of Internet bank services in Poland. The majority of Internet users are young. The traditional channel of distribution, tested by market will not vanish, at the same time the role of the Internet as a new sales channel will grow. (original abstracts)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Brach B., Pogoda dla Internetu, „Bank" 2003, nr 2.
  2. Dąbrowski T., Internet w strategiach marketingowych polskich banków, „Bank i Kredyt" 2002, nr 3.
  3. Internet users will top 1 billion in 2005, „Computer Industry Almanac" 2002, Arlington Heights.
  4. Jakubiec S., Szcześ M., Elektroniczne usługi finansowe - charakterystyka rynku, wyzwania i inicjatywy regulacyjne, Narodowy Bank Polski, Warszawa 2002, Materiały i Studia nr 139.
  5. Jaworski W. L., Zawadzka Z., Bankowość. Podręcznik akademicki, Poltext, Warszawa 2002.
  6. Kredyt hipoteczny przez Internet, „Bank" 2003, nr 9.
  7. Lünerborg J. L., Nielsen J. F., Customer-focused Technology and Performance in Small and Large Banks, „European Management Journal" 2003, vol. 21, nr 2.
  8. Markets and Institutions: Global Perspectives. Editorial, „Journal of Banking & Finance" 2003, nr 27.
  9. Rose P. S., Commercial Bank Management, McGrow-Hill /Irwin, New York 2002.
  10. Śmiłowski E., Audyt bankowości detalicznej, Warszawa 2002.
  11. Śmiłowski E., Najlepsze banki 2003: Nawet najlepsza reklama nie poprawia reputacji, „Gazeta Bankowa" z 23.06.2003.
  12. USA tops 160m Internet Users, „Computer Industry Almanac" 2002, Arlington Heights.
  13. www.demoskop.pl
  14. www.imetria.com
  15. www.multiport.pl
  16. Zaorski W., Cross selling usług bankowych w Internecie, „Bank" 2002, nr 3.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu