BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grzegorczyk Wojciech
Tytuł
Zmiany dystrybucji usług bankowych w Polsce
The Changes of Banking Service Distribution in Poland
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1035, s. 50-57, bibliogr. 12 poz.
Tytuł własny numeru
Zastosowania rozwiązań informatycznych w instytucjach finansowych
Słowa kluczowe
Bankowość elektroniczna, Bankowość wirtualna, Innowacje w usługach, Usługi bankowe, Kanały dystrybucji
E-banking, Virtual banking, Innovations in services, Banking services, Distribution channels
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule omówiono tendencje w rozwoju kanałów dystrybucji produktów bankowych w Polsce. Kanały te, zarówno dla klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorstw mogą przybierać różne formy. Przeważają wśród nich klasyczne kanały bezpośrednie, tj. sprzedaż poprzez sieć stacjonarnych placówek. Od kilku lat można zaobserwować szybki rozwój nowych form kanałów bezpośrednich, a więc sprzedaży za pomocą bankomatów, łączności telefonicznej, komputerowej i telewizyjnej. Rozwija się także nowy kanał pośredni z wykorzystaniem pośrednictwa firm ubezpieczeniowych tzw. bankassurance.

In the banking service market in Poland we can observe growing competition between banks. One of the competition means used by banks is the distribution of their products. In the last few years the different forms of these products distribution were dynamically developed. This development was connected with direct classical (stationary agency) and modem sales forms (sale by cashpoints - ATM, phones, computer and tv communications) as well as with indirect sale (credit agency, bank assurance). In spite of the development of different forms of distribution, its level is still straying from the level in ED and therefore we can hope for the further development of these forms of banking products' distribution. (original abstracts)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Dittner B., Gostomski E., Pośrednictwo kredytowe, „Bank" 2002, nr 7-8.
  2. Gołdecka E., Perspektywy nowoczesnych kanałów dystrybucji w polskiej bankowości, „Bank" 2002, nr 7-8.
  3. Grzegorczyk W., Produkty bankowe. Rozwój i sprzedaż, Zarządzanie i Finanse, Warszawa 2001.
  4. Jackowicz K., Nowe kanały dystrybucji produktów bankowych a wybrane problemy zarządzania bankiem, „Bank i Kredyt" 2000, nr 1/2.
  5. Kowalczyk A., Oddziały z przyszłości, „Bank" 2003, nr 5.
  6. Kudła J., Organizacja bankowych sieci oddziałowych w Polsce, „Bank i Kredyt" 2001, nr l -2.
  7. Myczkowska A., Banki wirtualne jako dodatek, „Rzeczpospolita" z 24.07.2002 r.
  8. Myczkowska A., Dynamiczny przyrost kont internetowych, „Rzeczpospolita" z 18.10.2002 r.
  9. Myczkowska A., Szybki rozwój liczby kart płatniczych i bankomatów, „Rzeczpospolita" z 10.10.2002 r.
  10. Polasik, M., Bankowość internetowa w ocenie prezesów banków, „Bank" 2002, nr 5.
  11. Śliperski M., Bank assurance w Unii Europejskiej i w Polsce, Zarządzanie i Finanse, Warszawa 2001.
  12. Tomala P., Systemy home banking, „Bank" 2002, nr 7-8.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu