BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Łosiewicz Ewa
Tytuł
Analiza wariantów realizacji procesu obsługi bankomatu z zastosowaniem systemu zarządzania procesami biznesowymi
The Process Analysis of Cash Machine Use in Some Implementation Valiants Using Business Process Management System
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1035, s. 105-117, bibliogr. 15 poz.
Tytuł własny numeru
Zastosowania rozwiązań informatycznych w instytucjach finansowych
Słowa kluczowe
Usługi bankowe, Bankomaty, Komputerowe wspomaganie zarządzania, Procesowe podejście do zarządzania, Systemy informatyczne w bankach
Banking services, Cash machine, Computer aiding management, Process-oriented approach, Bank information systems
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule poddano analizie warianty realizacji procesu wypłaty gotówki z bankomatu. W tym celu posłużono się systemem informatycznym wspomagającym zarządzanie procesami biznesowymi - ADONIS, wyposażonym w moduł symulacji. Przedstawione wyniki analiz pozwolą, zdaniem autorki, na usprawnienie funkcjonowania bankomatów.

This paper presents the process analysis use of cash machine in a few implementation variants. The analysis is supported by business process management system - ADONIS. The simulation module used in the process analysis makes possible to get the results quickly for various parameters of the cash machine use process. The received results make it easier to take a decision in the area of changes in this process. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Aghaie A., Popplewell K., Simulation for TQM - the unused tool? „The TQM Magazine", 1997, vol. 9, nr 2.
  2. Aksu A., Re-engineering revisited: a simulation approach, „Business Process Management Journal", 2001, vol. 7, nr 2.
  3. Aldlaigan A., Buttle F., Consumer involvement in financial services: an empirical test of two measures, „International Journal of Bank Marketing" 2001, vol. 19, nr 6.
  4. Bankowy Katalog Norm, Bank Y, Departament Organizacji i Rozwoju, 1998.
  5. Foxall G., Pallister J., Measuring purchase decision involvement for financial services: comparison of tha Zaichowsky and Mittal scales, „International Journal of Bank Marketing", 1998, vol. 16, nr 5.
  6. Gardiner S., Mitra A., Quality Control Procedures to Determine Staff Allocation in a Bank, „International Journal of Quality & Reliability Management" 1994, vol. 11, nr 1.
  7. Gospodarowicz A. (red.), Technologie informatyczne w bankowości, AE, Wrocław 2002.
  8. Kim H.-W., Kim Y.-G., Rationalizing the customer service process, „Business Process Management Journal", 2001, vol. 7, nr 2.
  9. Lepczyński B., Perspektywy rozwoju bankowości detalicznej w Polsce, „Bank" 2002, nr l.
  10. Łosiewicz E., Nosowski A., Komputerowe wspomaganie zarządzania bankowymi procesami gospodarczymi, [w:] Zastosowania rozwiązań informatycznych w bankowości, red. A. Gospodarowicz, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 872, AE, Wrocław 2000.
  11. Łosiewicz E., Wieczorek P., Rola reklamacji w doskonaleniu procesu obsługi bankowych kart płatniczych, [w:] Finanse, bankowość i ubezpieczenia wobec wyzwań współczesności, t. l, red. K. Znaniecka, Prace Naukowe, AE, Katowice 2002.
  12. Łosiewicz E., Wieczorek P., The customers claims process modelling with ADONIS system for the purpose of banking cards service improvement [w:] Business Process and Knowledge Management: Concepts and Experiences, red. D. Karagiannis, M. Kobiałka, Uniwersytet w Wiedniu, Wiedeń 2002.
  13. Łosiewicz E., Woźniewska G., Modelowanie procesu udzielania kredytu dla potrzeb jakości, [w:] Zarządzanie jakością usług w instytucjach finansowych, red.: J. Garczarczyk, AE, Poznań 2003.
  14. Towill D., The process of establishing a BPR paradigm, „Business Process Management Journal" 2001, vol. 7, nr 1.
  15. Verna R., Gibbs G., Gilgan R. J., Redesigning check-processing operations using animated computer simulation, „Business Process Management Journal" 2001, vol. 6, nr 1.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu